این جیپ واگنیر ۲۰۲۴ است؛ شاسی‌بلند ۶۰۰ اسب‌بخاری و گران‌قیمت

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای جلو جیپ واگنیر S
جیپ کراس‌اوور برقی جدید واگنیر S را با طراحی جذاب و فناوری‌های پیشرفته معرفی کرد.
تبلیغات

جیپ از کراس‌اوور برقی لوکس و چشم‌نواز خود با نام Wagoneer S در آمریکا رونمایی کرد. خودرو جدید جیپ روی پلتفرم STLA-Large گروه استلانتیس ساخته شده است و ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

واگنیر S از باتری ۱۰۰٫۵ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که به‌ادعای جیپ دامنه‌ی حرکتی بیش از ۴۸۲ کیلومتر را فراهم می‌کند. جیپ اطلاعاتی در مورد سرعت شارژ باتری‌ ارائه نکرده است؛ اما گفته می‌شود که می‌تواند با شارژر ۳۵۰ کیلوواتی شارژ شود. جیپ می‌گوید باتری واگنیر S به‌کمک سریع‌ترین شارژرهای DC می‌تواند در ۲۳ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.

نمای جانبی جیپ واگنیر S
Jeep

واگنیر S ظاهری بسیار متفاوت نسبت‌به واگنیر معمولی دارد و با طول ۴٫۸۸ متری از واگنیر بنزینی کمی کوچک‌تر است. ستون D باریک با رنگ مشکی و ارتفاع کمتر شیشه‌های جانبی، ظاهری رنج‌روورمانند به خودرو جدید جیپ داده‌اند.

نمای سه‌چهارم عقب جیپ واگنیر S
Jeep
نمای سه‌چهارم جلو جیپ واگنیر S
Jeep

طراحی جدید واگنیر S باعث شده تا ضریب درگ به ۰٫۲۹ برسد که از هر جیپ دیگری کمتر است. جلوپنجره‌ی نمادین جیپ همچنان حفظ شده؛ اما باتوجه به برقی بودن خودرو تنها کاربرد تزئینی دارد. جلوپنجره به چراغ‌هایی مجهز است که در شب ظاهر جذاب‌تری به خودرو می‌دهند.

کابین جیپ واگنیر S
Jeep
فضای داخلی جیپ واگنیر S
Jeep
انتخاب‌گر دنده جیپ واگنیر S
Jeep

داخل کابین مملو از فناوری‌های پیشرفته است. راننده، سرنشین جلو، سیستم‌ اطلاعات‌سرگرمی و کنترل تهویه هرکدام نمایشگری جداگانه دارند که در مجموع به ۴۵ اینچ می‌رسد. نسخه‌ی Launch Edition از سیستم‌صوتی ویژه با ۱۹ بلندگو بهره می‌برد.

به‌لطف گشتاور بلادرنگ موتورهای برقی، واگنیر S می‌تواند تنها در ۳٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر‌برساعت برسد که از جیپ گرند چروکی ترک‌هاک ۷۰۷ اسب بخاری سریع‌تر است.

در بیانیه‌ی جیپ هیچ چیزی از توانایی‌های آفرود واگنیر S بیان نشده است؛ موضوعی که شاید نشان دهد کراس‌اوورهای برقی برخلاف نمونه‌های بنزینی آفرودرهای توانمندی نیستند. قیمت خودرو جدید جیپ در تیپ پایه از ۷۲ هزار دلار شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات