دوج وایپر هرگز یک خودروی آفرود نبوده است. این خودرو با ارتفاع کم، اسپرت و خشک، برای لذت بردن در جادههای پر پیچوخم و بزرگراههای هموار ساخته شده؛ اما ظاهراً کانال یوتیوب SuperFastMatt اعتقادی به این موضوع ندارد.
یک سال زمان صرف جداسازی، برش و اتصال مجدد وایپر قرمزرنگ نسل اول متعلق به دههی ۹۰ میلادی شده است. این پروژه اکنون به جایی رسیده که مجری برنامه، به اندازهی کافی برای بیرون بردن خودرو و انجام یک دور تست کامل شامل دریفت زدن، پرش و عبور از صخرهها احساس راحتی میکند.
علاوه بر گلگیرهای بریدهشده و لاستیکهای گلدرشت و آفرودی، پایههای سفارشیای برای سیستم تعلیق جلو طراحی شده است تا با کمکفنرهای غیرفابریک کار کند.
در قسمت عقب، سیستم تعلیق کارخانهی وایپر بهطور کامل کنار گذاشته شده و بهجای آن از محور یکپارچه جیپ رانگلر روبیکان، بههمراه دیفرانسیل قفلشونده، استفاده شده است. پیشرانهی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی ۸ لیتری و گیربکس Tremec T-56 ششسرعته دستنخورده باقی ماندهاند.
دیفرانسیل قفلشوندهی وایپر آفرودی باعث میشود دریفتکردن آسان باشد، اما حتی با وجود رادیاتور ارتقایافته، دمای مایع خنککننده بالاتر از حد انتظار است. در حالی که عبور از صخرهها با سرعت پایین به شکل موفقیتآمیز انجام میشود، نبودِ جعبهدندهی کمکی باعث میشود تنظیم گشتاور در سرعت پایین دشوار باشد.
به لطف استفاده از لاستیکهایی با سایز بزرگ و کمکفنرهای سفارشی، چند پرش با استفاده از دوج وایپر آفرودی انجام شد و این خودرو بهخوبی از پس آنها برآمد؛ هرچند پرشها به قیمت کنده شدن چند قسمت از تزئینات داخلی اتاق خودرو و جدا شدن چند قطعه از سیستم تعلیق سفارشی تمام شد.
نظرات