ناوگان تاکسی‌‌های تهران زودتر از آنچه فکر کنید مدرن می‌شود

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
مطالعه 5 دقیقه
تاکسی‌های برقی کرمان خودرو
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که براساس برنامه‌ریزی‌ها، ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی می‌شوند.
تبلیغات

مرحله‌ی نخست تحویل ۲۰۰ دستگاه خودرو برقی به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی امروز در محل تحویل خودرو کرمان موتور انجام گرفت. این رویداد نخستین گام برای برقی‌سازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران است؛ برنامه‌ای طولانی‌مدت که هدف اصلی آن جایگزینی خودروهای فرسوده سطح شهر با خودروهایی‌ست که روی لبه فناوری حرکت می‌کنند.

این رویداد با حضور شادی مالکی، ریاست سازمان تاکسیرانی شهر تهران و علیرضا زاکانی، شهردار تهران، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت و مسئولان شرکت کرمان موتور و تعدادی از صاحبان خودروهای فرسوده برگزار شد. شادی مالکی در این رویداد گفت:

در قالب تفاهم با وزارت صمت، خودروسازها متعهد شدند که برای تأمین و ورود تاکسی‌های برقی اقدام کنند. شرکت کرمان موتور متعهد به ورود ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی شد که در فاز اول ۱۰۰۰ تاکسی برقی وارد می‌شود. امید است با وام‌های ارائه‌شده شاهد نوسازی تاکسی‌ها باشیم.
- شادی مالکی، ریاست سازمان تاکسیرانی شهر تهران
۳ تاکسی‌ برقی کرمان خودرو در کنار هم

باتری تاکسی‌های برقی J7 تهران، تنها در ۴۸ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود

تاکسی KMC J7 اولین تاکسی‌های برقی در شهر تهران هستند که به‌عنوان خودروهایی تماماً برقی ۵۰ کیلووات قدرت دارند و با هر بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر پیمایش می‌کنند. گشتاور این خودرو ۳۴۰ نیوتن‌متر است و صفر تا صد آن تنها ۷٫۶ ثانیه طول می‌کشد. ثبت‌نام تاکسی‌های برقی همچنان در محل تاکسیرانی در حال انجام است و دارندگان تاکسی فرسوده با دریافت معرفی‌نامه از تاکسیرانی تهران می‌توانند از وام خرید تاکسی‌های برقی بهره‌مند شوند.

فرمان تاکسی‌های برقی کرمان خودرو
نمای پشت تاکسی‌های برقی کرمان خودرو از زاویه پایین
نمای جلو پلاک شده تاکسی‌های برقی کرمان خودرو
نمای عقب و جانبی تاکسی‌های برقی کرمان خودرو

این خودروهای برقی از مدل KMC J7EV-E50A است که کرمان خودرو آن‌ها را وارد کرده و در‌اختیار رانندگان تاکسی تهران قرار داده است. برخی از رانندگان تاکسی که این خودروها را تحویل گرفته بودند، به خبرنگار زومیت گفته‌اند که مالکیت خودروی برقی پس از سال‌ها تحمل خودرو فرسوده، تجربه لذت‌بخشی به‌نظر می‌رسد.

سف تاکسی‌های برقی کرمان خودرو

خودرو برقی KMC J7 به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو مجهز است. چراغ روشنایی روز، سنسور باران، کروز کنترل و فرمان برقی از دیگر ویژگی‌های مهم آن هستند. قیمت این خودرو بیشتر از یک‌میلیارد تومان برآورد شد که ۹۰۰ میلیون تومان آن به‌شکل وام ۵ ساله با کارمزد ۹ درصد قابل‌پرداخت است. کرمان خودرو نیز متعهد به پرداخت ۶۰۰ میلیون از وام یادشده خواهد بود.

نمای رو دری و دستگیره درب تاکسی‌های برقی کرمان خودرو
داخل کاپوت تاکسی‌های برقی کرمان خودرو
تاکسی‌های برقی کرمان خودرو در حالت صندوق عقب باز
شیفتر دنده و داشبورد تاکسی برقی کرمان خودرو

بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌ی خرید خودرو به‌صورت وام به رانندگان پرداخت می‌شود

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران با تاکسی‌های برقی می‌تواند به کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه‌های عمومی منجر شود. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که براساس آمار رسمی، بیشتر از نیمی از تاکسی‌های فعال شهر تهران فرسوده هستند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات