پس از ۱۷ سال، نیسان GT-R R35 برای همیشه از خط تولید کنار میرود. نیسان اعلام کرد که تولید GT-R را برای بازار آمریکای شمالی در ماه اکتبر (مهر و آبان) با ساخت دو مدل ویژه Skyline و Takumi Edition پایان میدهد تا این خودرو افسانهای و نمادین به تاریخ بپیوندد.
هنوز مشخص نیست تولید GT-R برای سایر بازارها ادامه خواهد داشت یا خیر؛ اما در هر صورت ادامهی تولید GُT-R برای سایر بازارها نیز طولانی نخواهد بود.
نسخهی اسکایلاین ساختهشده بر اساس مدل پایهی Premium منحصراً در رنگ Bayside Blue عرضه میشود. قیمت خودرو ۱۳۲٬۹۸۵ دلار است.
نسخهی تاکومی براساس مدل T-Spec 2024 ساخته شده و با رنگ بنفش و ترمزهای کربن-سرامیکی اسپرت، رینگهای فورجکاریشدهی طلایی RAYS و گلگیرهای جلو پهنتر همراه شده است.
نامگذاری نسخهی تاکومی براساس نام مهندسی که موتور GT-R را طراحی کرد، انجام شده و قیمت این مدل ۱۵۲٬۹۸۵ دلار است.
هر دو نسخه به همان موتور نمادین ۳٫۸ لیتری V6 تویین توربو با قدرت ۵۶۵ اسب بخار، گیربکس ۶ سرعتهی دوکلاچه و سیستم چهارچرخمحرک مجهز هستند. مشخص نیست نسخههای اسکایلاین و تاکومی در چه تعدادی تولید میشوند.
نیسان GT-R R35 هنگامی که اولین بار در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد، دنیای خودرو را مجذوب خودش کرد و بسیاری از خودروسازان را برآن داشت که مدلی برای رقابت با GT-R بسازند. نیسان در طول ۱۷ سال دو بار این خودرو را فیسلیفت کرد؛ اما نسل جدیدش را توسعه نداد.
بهگفتهی نیسان: «در حالی که GT-R R35 میراثی فراموشنشدنی بر جای میگذارد، نیسان اکنون بیش از پیش بر آینده و موج بعدی نوآوریهای هیجانانگیز متمرکز شده است.»