فیسکر، سازنده پردردسر خودروهای الکتریکی، اعلام ورشکستگی کرد

سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودروی فیسکر اوشن درحال حرکت روی جاده‌ی خیس از نمای جلو
استارتاپ نوپای فیسکر تنها یک سال پس از آغاز تحویل اولین خودرو خود اعلام ورشکستگی کرد.
تبلیغات

استارتاپ فیسکر که توسط هنریک فیسکر، طراح مشهور، بنیان‌گذاری شده بود، اعلام ورشکستگی کرد. فیسکر پس از معرفی خودرو شاسی‌بلند Ocean با مشکلات زیادی مواجه شد؛ از جمله فراخوانی بخشی از خودروهای فروخته‌شده برای رفع عیب و ده‌ها درخواست مبنی‌بر استرداد وجه خودرو به‌دلیل نقص فنی.

فیسکر در آخرین تلاش‌هایش برای نجات کسب‌وکار خود به‌دنبال انعقاد قراردادی با یک خودروساز دیگر بود. طبق اسناد دادگاه، این شرکت دارایی‌هایی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار و بدهی‌هایی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار را برآورد کرده است.

طبق اسناد دادگاه، فیسکر حدود ۲۰۰ تا ۹۹۹ طلبکار دارد که شامل شرکت‌های SAP و Adobe و Salesforce و Ansys می‌شود. اعلام ورشکستگی تنها یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که فیسکر اولین خودرو تمام‌برقی خود را به مشتریان تحویل داد.

خودرو فیسکر اوشن از همان ابتدا با مشکل مواجه بود و مشتریان از مشکلات نرم‌افزاری و مکانیکی این خودرو گزارش‌های متعددی ارائه می‌کردند. خودروساز مورد بحث پیش‌ از ورشکستگی توانست تعداد محدودی خودرو به مشتریانش تحویل دهد.

فیسکر پیش‌تر برای جلوگیری از ورشکستگی چندین دور تعدیل نیرو و سایر اقدامات مرتبط با کاهش هزینه را انجام داد. فیسکر از فروش مستقیم خودرو به مشتریان فاصله گرفت و در عوض سعی کرد با نمایندگی‌های فروش خودرو همکاری کند؛ اما این تلاش‌ها برای نجات شرکت کافی نبود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات