تنها سه ماه از معرفی جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ نسخهی نهایی مدل ۲۰۲۴ میگذرد که با عنوان «خداحافظی با غول خوشصدا» معرفی شده بود. بااینحال، بهنظر میرسد این خداحافظی موقتی بوده است؛ چراکه قرار است در سال ۲۰۲۵ رانگلر روبیکان ۳۹۲ به حیات بازگردد. این اعلامیه غیرمنتظره احتمالاً برای کسانی که فکر میکردند خودرویی با تولید محدود خریدهاند، خوشایند نخواهد بود.
پیشرانهی ۶٫۴ لیتری Hemi بهدلیل تقاضای زیاد برای مدل ۲۰۲۵ همچنان عرضه خواهد شد. این موتور قدرتی معادل ۴۷۰ اسببخار و ۶۳۷ نیوتونمتر گشتاور دارد و در ۴٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد.
جیپ تعداد خودروهایی که برای مدل ۲۰۲۵ ساخته خواهد شد، اعلام نکرده است. مدل ۲۰۲۴ رانگلر Hemi با تعداد محدود ۳۷۰۰ دستگاه در سطح جهانی عرضه شد که ۳۳۰۰ دستگاه آن برای ایالات متحده و ۳۰۰ دستگاه برای کانادا و ۱۰۰ دستگاه برای سایر نقاط دنیا در نظر گرفته شد. نسخهی قبلی این خودرو برچسب قیمتی ۱۰۱,۸۹۰ دلاری داشت.
مالکان جیپ رانگلر روبیکان Final Edition مدل ۲۰۲۴ از تجهیزات استاندارد بیشتری برخوردارند. مدل ۲۰۲۵ فاقد جعبهابزار ۸۳ تکه و گارد سه شاخه جلو ساخت موپار خواهد بود.
ظاهراً شرکت استلانتیس (شرکت مادر جیپ) از اشتباهات پیشین خود درس نگرفته است. این اولینبار نیست که نسخهای تولیدمحدود و نهایی به چرخهی تولید باز میگردد. دوج دورانگو SRT هلکت ۲۰۲۱ بهعنوان مدلی با سقف تولید ۳۰۰۰ دستگاه معرفی شد؛ اما در سال ۲۰۲۳ دوباره به چرخهی تولید بازگشت. این موضوع موجب شکایت برخی از مالکان نسخهی ۲۰۲۱ از جیپ شد.
تولید این نسخه از جیپ رانگلر برای این شرکت سود خوبی بههمراه داردغ چراکه قیمت نسخهی پایهی این مدل به یکسوم نسخهی V8 میرسد.
بیل پفر، معاون ارشد و رئیس برند جیپ آمریکای شمالی با دفاع از تولید نسخهی ۲۰۲۵ افزود: «وقتی خبر توقف تولید جیپ رانگلر ۳۹۲ منتشر شد، واکنشها نشان داد که جامعهی علاقهمند به جیپ هنوز برای خداحافظی با رانگلر مجهز به موتور V8 آماده نیست. برند جیپ با احترام به نظر مشتریان، به عرضهی نسخهی ۳۹۲ Final Edition در مدل ۲۰۲۵ ادامه خواهد داد.»
نظرات