بوگاتی توربیون ۲۰۲۶ رونمایی شد؛ چشم‌نواز و تهاجمی با سرعت سرسام‌آور

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
مطالعه 9 دقیقه
خودرو بوگاتی توربیون از نمای بالا آبی
توربیون، شاهکار جدید مهندسان بوگاتی، با قدرت ۱٬۸۰۰ اسب‌بخار رونمایی شد. این ابرخودرو در دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌برساعت می‌رسد.
تبلیغات

پس از انتظارات فراوان، بوگاتی رسما خودرو توربیون (Bugatti Tourbillon) را رونمایی کرد. این خودرو نه نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی شیرون بلکه جایگزینش محسوب می‌شود؛ با وجود این، شباهت‌هایی غیر قابل انکار بین توربیون و شیرون به چشم می‌خورد.

بوگاتی توربیون شاسی یکپارچه‌ و سیستم تعلیق جدیدی نسبت‌به شیرون دارد و در زیر بدنه‌ی چشم‌نوازش از پیشرانه‌ی هیبریدی کاملا جدید V-16 استفاده می‌کند. توربیون به‌لطف موتورهای هیجان‌انگیزش قدرت سرسام‌آور ۱٬۸۰۰ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد.

مشخصات و ویژگی‌های بوگاتی توربیون ۲۰۲۶

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی بوگاتی، شایعه‌هایی که پیش‌تر درباره‌ی موتور خودرو جدید این شرکت شنیده بودیم، حقیقت داشتند.

توربیون به موتور غول‌پیکر ۸٫۳ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که در هر دقیقه ۹٬۵۰۰ بار می‌چرخد (دور موتور ۹٬۵۰۰ آر‌پی‌ام) و بدون نیاز به توربورشارژ، ۱٬۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

موتور V16 در خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti

برند بریتانیایی کازوورث به بوگاتی برای توسعه‌ی موتور توربیون کمک کرده است؛ این موتور ابعاد بسیار بزرگ‌تری نسبت‌به نسل قبل (W-16) دارد، وزنش به ۲۵۱٫۷ کیلوگرم می‌رسد و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

خودرو بوگاتی توربیون با درهای بازشده از نمای جلو
Bugatti
خودرو بوگاتی توربیون درهای بازشده نمای پشتی
Bugatti

محور الکتریکی بوگاتی توربیون در بخش جلویی، دو موتور برقی ۸۰۰ اسب‌بخاری را با خود حمل می‌کند و موتور سوم در بخش پشتی قرار گرفته است تا به چرخاندن چرخ‌های عقب یاری برساند. باتری‌پک ۲۵ کیلووات‌ساعتی خودرو در بخش مرکزی جا خوش کرده است.

توربیون در مجموع ۱٬۸۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و لاستیک‌های سفارشی با چسبندگی بسیار بالا دارد و می‌تواند در دو ثانیه از از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

سرعت بوگاتی توربیون ۲۰۲۶

قدرت توربیون به حدی زیاد است که شاید اندازه‌گیری زمان صفر تا ۱۰۰ حق مطلب را ادا نکند. بر اساس گفته‌ی بوگاتی، توربیون در تنها پنج ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند و ۱۰ ثانیه پس از آغاز حرکت، سرعتش به ۳۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

توربیون در کمتر از ۲۵ ثانیه به بالاترین سرعت خود یعنی ۳۸۰ کیلومتربرساعت دست می‌یابد. خریداران درصورت تمایل می‌توانند Speed Key را روی خودرو نصب کنند تا حداکثر سرعت به ۴۴۴ کیلومتربرساعت برسد.

نمای کناری خودرو بوگاتی توربیون در رنگ سفید و مشکی
Bugatti
چراغ‌های پشتی خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti
نیم رخ خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti
خودرو بوگاتی توربیون از نمای بالا
Bugatti
نهایت سرعت خودرو بوگاتی توربیون نمای کناری
Bugatti
خودرو بوگاتی توربیون در حال حرکت در جاده
Bugatti

توربیون با وجود بهره‌مندی از باتری‌پک سنگین‌وزن و موتورهای برقی، سبک‌تر از شیرون است؛ موضوعی که دستاوردی مهندسی محسوب می‌شود.

خودرو بوگاتی توربیون در کنار شیرون و مدل‌های قبلی در جاده
Bugatti

توربیون می‌تواند بدون استفاده از موتور پرقدرت V-16 در نواحی شهری حرکت کند. برد حرکتی این خودرو در حالت تمام‌برقی به حدود ۶۰ کیلومتر می‌رسد.

بوگاتی هیچ اشاره‌ای به سرعت توربیون در حالت تمام‌برقی و همچنین مدت‌زمان شارژ موتور نکرده است. موتور برقی از سیستم ۸۰۰ ولت استفاده می‌کند.

ارتباطات بوگاتی توربیون ۲۰۲۶ با صنعت ساعت‌سازی

علاقه‌مندان به صنعت ساعت‌سازی، با واژه‌ی «توربیون» آشنا هستند. توربیون مکانیزمی برای افزایش دقت است و امروزه صرفا در ساعت‌های گران‌قیمت و خاص از آن استفاده می‌شود. بوگاتی خودرو توربیون را به‌عنوان «اثری بزرگ و جاودانه از تکامل مکانیکی» توصیف می‌کند.

بازکردن درهای خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti

پس از بازکردن درهای دو وجهی برقی توربیون، فضای داخلی خیره‌کننده‌ی خودرو با کیلومترشماری که به ساعت‌ها بی‌شباهت نیست، به چشم می‌آید.

صفحات پشت فرمان و کیلومترشمار خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti

سه صفحه‌ی دایره‌ای بزرگ در پشت فرمان، اطلاعات مختلف مثل سرعت و دور موتور و مقدار سوخت و حرارت موتور را نمایش می‌دهند. در نگاه اول، هیچ نمایشگری در بخش داخلی توربیون دیده نمی‌شود.

فرمان خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti
کابین خودرو بوگاتی توربیون از نگاه مسافر جلویی
Bugatti
کابین خودرو بوگاتی شامل فرمان و کنسول
Bugatti
نمای سرنشینان جلو خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti

صفحه‌های پشت فرمان توربیون را ساعت‌سازان شرکت سواچ طراحی و تولید کرده‌اند. این صفحات به ستون فرمان متصل شده‌اند تا هنگام چرخاندن فرمان، در جای خود ثابت بمانند.

گروهی از دکمه‌های آلومینیومی، دکمه‌های چرخان و اهرمی کریستالی (که موتور V-16 را استارت می‌زند) در داخل کابین توربیون به چشم می‌خورند.

نمایشگر لمسی خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti

بوگاتی می‌گوید هدف از این طراحی، القای حس‌و‌حال ابدی به ظاهر توربیون است. در بخش بالایی کنسول مرکزی، یک نمایشگر مخفی دیجیتالی وجود دارد که دسترسی به سیستم اپل کارپلی و انجام یک‌سری کارها را ممکن می‌کند.

طراحی خودرو بوگاتی توربیون ۲۰۲۶

توربیون از کیلومترها دورتر داد می‌زند که ساخته‌ی دست مهندسان بوگاتی است. نمای خارجی توربیون که از شیرون الهام گرفته شده، دیفیوزر ویژه‌ای دارد که از پشت کابین مسافران شروع می‌شود و تا حد زیادی از دید پنهان است.

دریچه‌هایی کاربردی در بخش زیرین چراغ‌های جلو تعبیه شده‌اند و در نمای جلو شاهد جلوپنجره‌ی نعل اسبی هستیم که هوا را به رادیاتورها می‌رساند و نیروی روبه‌پایین (داون‌فورس) را تقویت می‌‌کند. بال عقب فعال بوگاتی توربیون با حرکت به سمت بالا در نقش ترمز هوایی عمل می‌کند.

خودرو بوگاتی توربیون آبی از نمای جلو
Bugatti
خودرو بوگاتی توربیون نمای پشت بالا
Bugatti
خودرو بوگاتی توربیون در جاده
Bugatti
لوگو بوگاتی / Bugatti روی خودرو بوگاتی توربیون
Bugatti

بوگاتی می‌گوید خودرو توربیون به سیستم تعلیق چند اتصالی جدیدی مجهز است که ۴۵ درصد وزن کمتر از سیستم تعلیق بوگاتی شیرون دارد.

مدیرعامل بوگاتی می‌گوید مهندسان شرکت برای تولید توربیون به شعارهای قدیمی اتوره بوگاتی پای‌بند بوده‌اند: «اگر قابل قیاس باشد، دیگر بوگاتی محسوب نمی‌شود» و «هیچ‌چیز بیش‌از‌حد زیبا نیست.»

تاریخ عرضه و قیمت بوگاتی توربیون ۲۰۲۶

با وجود رونمایی رسمی بوگاتی توربیون در سال ۲۰۲۴، این خودرو تا سال ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار نمی‌شود. در آن سال شاهد عرضه‌ی ۲۵۰ دستگاه از ابرخودرو جدید بوگاتی خواهیم بود.

قیمت خودرو قدرتمند و هیجان‌انگیز بوگاتی توربیون از ۳٫۹ میلیون دلار شروع می‌شود. این خودرو فعلا در مرحله‌ی آزمایشی به سر می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات