این بنتلی کانتیننتال جی‌تی اسپید ۲۰۲۵ است؛ لوکس‌‌تر و قدرتمندتر از همیشه

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵ از نمای سه رخ جلو
بنتلی نسخه‌ی جدید کانتیننتال جی‌تی اسپید را رونمایی کرد که برخلاف نسخه‌های پیشین از موتور W12 استفاده نمی‌کند.
تبلیغات

بنتلی از نسخه‌ی فیس‌لیفت شده‌ی کانتیننتال ‌جی‌تی اسپید رونمایی کرد که از موتور جدید هیبریدی V8 با قدرت ۷۷۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۰۰۹ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این خودرو قدرتمندترین بنتلی ساخته‌شده تاکنون است و سقف سرعت آن مانند نسل قبلی کانتیننتال جی‌تی اسپید به ۳۳۵ کیلومتربرساعت می‌رسد.

بنتلی کانتیننتال جی‌تی اسپید از باتری ۲۵٫۹ کیلووات‌ساعتی در قسمت عقب استفاده می‌کند که نیروی موتور الکتریکی را تأمین می‌کند. موتور الکتریکی بین موتور ۴ لیتری V8 توئین‌توربو و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته‌ی دوکلاچه قرار گرفته است.

موتور الکتریکی ۱۸۷٫۴ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌تواند تولید کند و وظیفه‌ی اصلی این موتور الکتریکی ایجاد گشتاور در دورهای پایین و نرم‌ترکردن تعویض دنده‌ها است. موتور الکتریکی می‌تواند به‌صورت مستقل از موتور بنزینی خودرو را تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر‌برساعت یا مسافت ۸۰ کیلومتری به حرکت درآورد.

بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵ از نمای پشت
نمای داخلی بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵
نمای نزدیک بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵

موتور V8 و توربوشارژرهای آن نیز بهینه‌سازی شده‌اند. این موتور ۵۹۲ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. دلیل کمتر‌بودن مجموع گشتاور خروجی کل سیستم درمقایسه‌با جمع آن‌ها به دورهای متفاوت هر موتور در رسیدن به حداکثر گشتاور مربوط است.

تغییرات ظاهری کانتیننتال جی‌تی با وجود نمای کلی آشنا، شامل چراغ‌های جلو جدید تک‌گانه الهام‌گرفته‌شده از مدل‌های Bacalar و Batur هستند. طراحی دوگانه‌ی چراغ جلو از اِلِمان‌های بصری بارز کانتیننتال جی‌تی از زمان معرفی آن در سال ۲۰۰۳ بوده است.

در نمای عقب نیز، شاهد چراغ‌های جدید با جزئیات پیچیده‌تری هستیم. فضای داخلی خودرو همچنان با همان تجملات شناخته‌شده‌ی بنتلی همراه است.

کمک‌فنرهای جدید دوسوپاپه امکان تنظیم جداگانه‌ی میزان سفتی و‌ نرمی برای فنرها را فراهم می‌کنند. سیستم تعلیق بادی دومحفظه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. بنتلی برای اولین‌بار در تاریخ کانتیننتال GT از توزیع وزن با محور عقب سنگین‌تر استفاده کرده است.

بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵ مدل کانورتیبل از بالا
بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵ کانورتیبل از نمای سه رخ
بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵ از نمای سه رخ جلو
بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۵ از نمای رو به رو

قرارگیری باتری در قسمت عقب خودرو به دستیابی به توزیع وزن ۴۹:۵۱ در جلو و عقب کمک کرده است. نسخه‌ی اسپید نیز به‌صورت استاندارد از فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و سیستم میل موج‌گیر فعال بهره می‌برد. به‌ادعای بنتلی، این ویژگی‌ها باعث بهبود هندلینگ و راحتی بیشتر خودرو شده است.

نسخه‌ی کانورتیبل بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌سی اسپید نیز با سقف سرعتی معادل ۲۸۵ کیلومتربرساعت در‌دسترس است. این مدل فقط یک‌دهم ثانیه کندتر از نسخه‌ی کوپه در آزمایش سرعت صفر تا صد کیلومتربرساعت عمل می‌کند (۳٫۲ ثانیه در‌مقابل ۳٫۱ ثانیه).

در‌حالی‌که جای خالی پیشرانه‌ی W12 احساس خواهد شد، بی‌شک این سیستم هیبریدی جدید می‌تواند عملکردی عالی از خود نشان‌ دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات