استون‌ مارتین والیانت رونمایی شد؛ ابرخودرو ۱۲ سیلندر با گیربکس دستی

چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
استون مارتین  والیانت از نمای جلو سه رخ
ابرخودرو والیانت با موتور حجیم V12، گیربکس دستی و تجهیزات مسابقه‌ای از سوی استون مارتین رونمایی شد.
تبلیغات

استون مارتین از ابرخودرو والیانت رونمایی کرد. این خودرو طراحی آیرودینامیک مخصوص جاده و پیست دارد. والیانت برپایه کوپه‌ی ولوِر ساخته شده است و از یک موتور V12 استفاده می‌کند.

والیانت را می‌توان نسخه‌ی استون مارتین از پورشه 911 GT3 RS درنظر گرفت. طبق گفته‌ی این شرکت، ایده‌ی ساخت چنین خودرویی از فرناندو آلونسو، راننده‌ی فرمول یک استون مارتین نشأت گرفته است.

والیانت به انبوهی از تجهیزات آیرودینامیکی مجهز شده و بخش جلویی آن بازطراحی‌ شده است. یک اسپلیتر بزرگ، یک باله‌ی ثابت در عقب، و یک دیفیوزر بسیار حجیم از دیگر المان‌های آیرودینامیک این خودرو هستند.

استون مارتین  والیانت از نمای پشت
استون مارتین  والیانت از نمای جلو نزدیک
استون مارتین  والیانت از نمای جانبی
استون مارتین  والیانت از نمای جلو

بدنه‌ی والیانت تماما از فیبر کربن ساخته شده است. چرخ‌های ۲۱ اینچی منیزیمی برای بهبود آیرودینامیک اطراف خودرو، درون مجموعه‌ای از دیسک‌های آیرودینامیکی قرار گرفته‌اند. این طراحی از خودرو مسابقه‌ای لمانز RHAM/1 دهه‌ی ۱۹۷۰ الهام گرفته شده است. مجموعه ترمزهای سرامیک-کربنی با اندازه‌‌های ۴۱ سانتی‌متر در جلو و ۳۶ سانتی‌متر در عقب حضور دارند.

والیانت از یک ساب‌فریم عقب با چاپ سه‌بعدی، یک میل گشتاور تیتانیومی، و یک باتری لیتیوم-یون سبک‌وزن استفاده می‌کند که در مجموع ۲۳ کیلوگرم از وزن خودرو می‌کاهند. سیستم تعلیق ولوِر کنار گذاشته شده و جای خود را به مجموعه‌ای از کمک‌فنرهای Multimatic (ASV) داده است.

به گفته‌ی استون مارتین، این تجهیزات پیشرفته قادرند به‌طور همزمان هر کمک‌فنر را در کمتر از شش میلی‌ثانیه بر اساس یکی از ۳۲ منحنی تنظیم متفاوت، تنظیم کنند.

استون مارتین  والیانت از نمای داخلی
استون مارتین  والیانت از نمای داخلی
نمای داخلی استون مارتین  والیانت
استون مارتین  والیانت از نمای پشت
استون مارتین  والیانت از نمای پشت

موتور ۵٫۲ لیتری توئین‌توربو V12 والیانت، ۷۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس شش‌سرعته‌ی ترانس‌اکسل برای توزیع بهتر وزن در عقب خودرو نصب شده است. دیفرانسیل لغزش محدود نیز کاملا مکانیکی است.

کابین والیانت شامل رول‌کیج ایمنی، مجموعه‌ای از صندلی‌های Recaro Podium و کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای است. تریم فیبرکربن و آلکانترا به همراه اهرم تعویض دنده دیده می‌شود.

استون مارتین تنها ۳۸ دستگاه والیانت تولید خواهد کرد و همه‌ی آن‌ها پیش‌فروش شده‌اند. قیمت نهایی هر دستگاه بسته به آپشن‌های انتخابی متغیر خواهد بود. اما قیمت متوسط هر دستگاه از این خودرو به ۲٫۵ میلیون دلار می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات