بی‌ام‌و احتمالاً خودروهای سری ۶ را به حیات برمی‌گرداند

چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
2021 BMW 6 Series Gran Turismo
طبق گزارش‌ها، ظاهراً بی‌ام‌و قصد دارد سری ۶ را برای مدل ۲۰۲۶ مجدداً وارد بازار کند.
تبلیغات

گزارش جدیدی ادعا می‌کند که بی‌ام‌و قصد دارد سری ۶ را احیا کند تا جایگزین سری ۸ در سبد محصولات شود. احتمال دارد ب‌ام‌و شاسی‌بلند XM را کنار بگذارد. به‌گزارش Automotive News و به‌نقل از منبعی ناشناس در زنجیره‌ی تأمین، به‌نظر می‌رسد سری ۶ جدید در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۶، درست پس از پایان تولید سری ۸ وارد بازار شود.

به‌نظر می رسد سری ۶ احیا‌شده نقشی مشابه برادر بزرگ‌تر خود ایفا کند و بی‌ام‌و آن را به‌صورت کوپه و کانورتیبل عرضه کند. سری ۸ در دو مدل دودر و چهاردر و کانورتیبل عرضه می‌شود.

سری ۶ در سال ۲۰۱۹، یعنی یک سال پس از معرفی سری ۸، از سبد محصولات بی‌ام‌و در ایالات متحده حذف شد. بین این دو مدل شکاف قیمتی زیادی وجود داشت؛ به‌طوری‌که قیمت سری ۸ از ۱۱۰ هزار دلار شروع می‌شد. نسخه‌ی جدید روی پلتفرم CLAR بی‌ام‌و تولید خواهد شد که می‌تواند پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی و برقی را در خود جای دهد.

ب‌ام‌و XM شاسی‌بلند جدید پلاگین هیبریدی این شرکت است؛ اما به‌گفته‌ی این منبع، بی‌ام‌و هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی آن پس از پایان تولید در اواخر سال ۲۰۲۸ ندارد. ظاهراً قرار بود نسخه‌ی تمام برقی این خودرو معرفی شود؛ اما طبق گزارش‌ها لغو شد.

BMWBlog تمامی این گزارش‌ها را رد و ادعا کرده است که این شرکت برنامه‌ای برای معرفی مجدد سری ۶ یا حذف مدل XM از محصولات خود ندارد. سخن‌گوی شرکت بی‌ام‌و نیز در مصاحبه با وب‌سایت Motor1 اعلام کرد که برخلاف اخبار منتشر‌شده در رسانه‌ها، این شرکت برنامه‌ای برای بازگرداندن سری ۶ به بازار در سال ۲۰۲۶ ندارد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات