فولکسواگن ID.UNYX وارد بازار خودروهای شاسیبلند برقی چین میشود. این شرکت قصد دارد با عرضهی این کراساور کوپهی جمعوجور، سهم خود را در بازار رقابتی خودروهای برقی چین افزایش دهد. خودرو یادشده قرار است در اواخر تیر ماه به بازار عرضه شود.
ID.UNYX که در چین با نام «یو ژونگ» شناخته میشود، اولین تلاش جدی فولکسواگن برای تولید خودروهای کاملاً برقی در چین به شمار میرود. این خودروی الکتریکی با ظاهری جذاب که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد، محصول جدیدترین سرمایهگذاری مشترک فولکسواگن در چین است.
ID.UNYX ابعادی با طول، عرض و ارتفاع بهترتیب ۴٬۶۶۳، ۱٬۸۶۰ و ۱٬۶۱۰ میلیمتر دارد و فاصلهی بین دو محور آن نیز به ۲٬۷۶۶ میلیمتر میرسد.
ID.UNYX اولین عضو از سری جدید ID.UX فولکسواگن است و عملکرد قدرتمندی ارائه میکند. این خودرو در دو نسخهی تکموتوره با قدرت ۲۳۱ اسببخار و دوموتوره با ۱۰۹ اسببخار برای موتور جلو و ۲۳۱ اسببخار برای موتور عقب عرضه میشود. باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۸۲٫۴ کیلوواتساعت ساخت CATL، برد حرکتی قابل توجه ۶۲۱ کیلومتری را برای این خودرو فراهم میکند.
طراحی فستبک کوپهی ID.UNYX در بخش عقب با طراحی لایهلایه همراه شده که بالهی عقب، چراغهای عقب و چراغ ترمز روی سقف را به زیبایی در خود جای داده است.
لوگو درخشان فولکسواگن در مرکز خودرو، جزئیات جالبی به آن بخشیده است. رینگهای این خودرو ابعاد ۲۱ اینچی دارند.
فولکسواگن در اصل نسخهی تغییریافتهی کوپرا Tavascan است و بهطور کلی شاهد تغییرات جزئی در طراحی ID.UNYX نسبت به Tavascan هستیم. چراغهای جلویی و عقبی ID.UNYX فاقد سبک طراحی خطوط نوری Tavascan هستند اما فرم کلی آن را حفظ کردهاند.
باید دید که آیا فولکسواگن در نمای داخلی ID.UNYX، فضای داخلی نسخهی کوپرا را تغییر خواهد داد یا تنها به جایگزینی نشان فولکسواگن روی فرمان بسنده خواهد کرد.
فولکسواگن ID.UNYX با داشتن ویژگیهایی نظیر ظاهری جذاب، عملکرد فنی خوب و قابلیت پیمایش مسافت بالا، رقیبی قدرتمند در بازار کراساوورهای چین خواهد بود و اکنون تمامی نگاهها به قیمتگذاری فولکسواگن برای این خودرو است.
نظرات