حرکت خودرو خودران ویمو در لاین مخالف؛ پلیس دست‌به‌کار شد

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
خودرو خودران بدون سرنشین در جاده
خودرو خودران ویمو با عبور از چراغ قرمز و حرکت در لاین مخالف، واکنش پلیس را برانیگخته است. شرکت ویمو تابلوهای نصب‌شده در جاده را «متناقض» می‌داند.
تبلیغات

در تاریخ ۳۰ خرداد، یک افسر پلیس شهر فینیکس تاکسی خودران ویمو را که در لاین مخالف رانندگی می‌کرد، متوقف کرد؛ زیرا به نظر می‌رسید این خودرو توسط تابلوهای راهنمای راهسازی گیج شده باشد. ظاهراً خودرو ویمو پس از عبور چراغ قرمز، در یک پارکینگ توقف کرده است تا پلیس با یکی از نمایندگان پشتیبانی ویمو صحبت کند.

طبق فیلم منتشرشده توسط نشریه محلی AZCentral که حدود دو دقیقه و نیم از دوربین همراه پلیس را نشان می‌دهد، افسر به ویمو می‌گوید در منطقه‌ای در دست ساخت‌وساز رانندگی می‌کرده‌اید و «وارد لاین مخالف ترافیکی شده‌اید که می‌تواند بسیار خطرناک باشد» و ظاهراً خودرو در حین انجام این عمل خارج از کنترل به نظر می‌آمده است.

ویمو می‌گوید این خودرو به‌دلیل تناقض در تابلو‌های در حال ساخت وارد لاین مخالف شده و با فرض انسداد مسیر، به لاین صحیح بازنگشته است.

به نظر می‌رسد خودرو ویمو برای خروج از تقاطع از پلیس دور شده و ظرف یک دقیقه در محل پارک متوقف شده است. به گفته‌ی AZCentral ظاهراً صدور جریمه برای یک خودرو تحت فرمان کامپیوتر امکان‌پذیر نیست، اما قانون ایالت آریزونا به پلیس اجازه می‌دهد شرکت مالک خودرو را جریمه کند؛ البته سخنگوی پلیس فینیکس اوایل امسال اعلام کرد که این کار هم قابل اجرا نیست.

ویمو ادعا می‌کند خودروهای تحت کنترلش نسبت به انسان تا ۳٫۵ برابر بیشتر از تصادف جلوگیری می‌کنند؛ همان‌طور که نام این خودروها در تصادفات گزارش‌شده، ۲٫۳ برابر کمتر شنیده می‌شود.

اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (NHTSA) در حال بررسی تقریباً بیش از ۲۰ مورد تصادف است که خودروهای شرکت وابسته به آلفابت در آن دخیل بوده‌اند. به نظر می‌رسد خودروهای این شرکت، جان افراد را در جاده‌ها به خطر می‌اندازند. همچنین دو شرکت Cruise و ویمو سابقه‌ی دخالت در کار نیروهای امداد اضطراری را داشته‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات