این نخستین نمونه آزمایشی خودرو برقی برای مسابقات ناسکار است

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو برقی ناسکار
نمونه‌ی آزمایشی خودرو برقی مخصوص مسابقات ناسکار با قدرت سرسام‌آور رسماً معرفی شد.
تبلیغات

ناسکار امروز در جریان مسابقات خیابانی شیکاگو از نمونه‌ی اولیه‌ی خودرو برقی مخصوص خود رونمایی کرد. ABB، شرکت سوئدی فعال در زمینه‌ی مهندسی برق، شریک جدید ناسکار در این زمینه است.

خودرو برقی جدید مخصوص ناسکار بیشتر شبیه به کراس‌اورهای اسپرتی مانند فورد موستانگ Mach-E به نظر می‌رسد و از بسیاری جهات نسبت‌ به خودرو مسابقه‌ای سنتی کاملاً تفاوت دارد. فعلاً نمی‌توان انتظار داشت که نمونه‌ی اولیه‌ی ABB NASCAR EV به این زودی‌ها جایگزین خودروهای درون‌سوز سنتی ناسکار شود.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو برقی ناسکار
NASCAR

ناسکار در بیانیه‌ای اعلام کرد که خودرو برقی جدید از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد (یک موتور در جلو و دو موتور در عقب) که توسط باتری‌پک ۷۸ کیلووات‌ساعتی با خنک‌کننده‌ی مایع تغذیه می‌شود و می‌تواند حداکثر ۱٬۳۴۱ اسب بخار قدرت تولید کند.

خودرو برقی مخصوص ناسکار روی نسخه‌ای اصلاح‌شده از پلتفرم Next Gen که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، ساخته شده است. این پلتفرم با کمک شرکت‌های شورولت، فورد و تویوتا توسعه یافته و برای ساخت انواع خودروها با سوخت‌های مختلف از جمله بنزین یا برق سازگار است.

نمونه‌ی اولیه‌ی خودرو برقی ۱٫۵ میلیون دلاری ناسکار پیش از رونمایی، توسط دیوید ریگان، راننده‌ی ناسکار، تست شده بود. ریگان می‌گوید با وجود شتاب دو برابری این خودرو، سریع‌ترین دور او در پیست مارتینزویل در ویرجینیا، ۰٫۲ ثانیه کندتر از مسابقه با خودرو بنزینی بوده است. وزن بالا یکی از ضعف‌های بزرگ خودروهای برقی به‌شمار می‌رود.

شایعاتی مبنی‌بر معرفی خودروهای هیبریدی توسط ناسکار در چند سال آینده وجود دارد؛ اما به‌نظر نمی‌رسد که خودروهای مسابقه‌ای سنتی در آینده‌ی نزدیک بازنشسته شوند. ناسکار ممکن است مسیری مشابه سری مسابقات فرمول E که تحت حمایت ABB قرار دارد، در پیش بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات