سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری BYD در ترکیه برای تولید خودرو برقی

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلویی خودروی BYD Qin Plus
BYD با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای تأسیس کارخانه‌ی خودروسازی در غرب ترکیه، بازار اروپا را هدف قرار می‌دهد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی BYD چین به‌زودی با احداث کارخانه‌ای یک میلیارد دلاری در غرب ترکیه، حضور خود را در اروپا تقویت می‌کند. این خبر در حالی اعلام می‌شود که تنش‌های تجاری میان چین و غرب رو به افزایش است.

مقامات ترکیه که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، قصد دارد روز دوشنبه در مراسمی در استان مانیسا که محل احداث کارخانه‌ی BYD خواهد بود، رسماً این توافق را اعلام کند.

به گزارش فورچن، باتوجه‌به توافقنامه‌ی اتحادیه‌ی گمرک ترکیه با اروپا، کارخانه‌ی جدید BYD می‌تواند دسترسی این خودروساز را به بازار اتحادیه‌ی اروپا تسهیل کند. اتحادیه‌ی اروپا اخیراً برنامه‌هایی برای وضع تعرفه‌های موقت بر خودروهای برقی وارداتی از چین به اجرا گذاشته است که این موضوع باعث می‌شود BYD علاوه‌بر تعرفه‌ی ۱۰ درصدی موجود، متحمل ۱۷٫۴ درصد هزینه‌ی اضافی شود.

بازار داخلی ترکیه باتوجه‌به جمعیت نزدیک به ۹۰ میلیون نفری و سهم ۷٫۵ درصدی خودروهای برقی فروخته‌شده در این کشور از کل فروش خودرو در سال گذشته، برای BYD جذابیت دارد.

ترکیه اعلام کرد به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاری، از اعمال تعرفه‌ی ۴۰ درصدی اضافه روی تمام خودروهای وارداتی از چین که قبلاً اعلام شده بود، صرف‌نظر می‌کند. این تصمیم پس‌ از دیدار اردوغان و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، گرفته شد.

BYD طی سال‌های اخیر با قدرت در بازار چین ظاهر شده است و اکنون به‌عنوان پرفروش‌ترین برند خودروسازی این کشور شناخته می‌شود. BYD قصد دارد خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه‌تر خود ازجمله هاچ‌بک سِگال را طی سال‌های آینده در اروپا معرفی کند؛ خودرویی که مدیران شرکت انتظار دارند با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار یورو (حدود ۲۱٬۷۰۰) به‌فروش برسد.

BYD روز گذشته اولین کارخانه‌ی خودروسازی خود را در جنوب‌شرق آسیا در تایلند افتتاح کرد. این شرکت همچنین کارخانه‌ی سابق فورد را در برزیل تصاحب کرده و درحال بررسی مکان‌هایی برای احداث کارخانه در مکزیک است. اولین کارخانه‌ی خودروسازی BYD در اروپا که در مجارستان قرار دارد نیز مراحل ساخت را می‌گذراند.

فروش BYD در سه‌ماهه‌ی دوم با جهش بیش‌ از ۴۰ درصدی نسبت‌ به سال گذشته به ۹۸۲٬۷۴۷ دستگاه خودرو رسید. درحالی‌که فروش غول خودروسازی چین در اروپا تاکنون ضعیف بوده، اما این شرکت با گرفتن جای فولکس‌واگن به‌عنوان حامی اصلی مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴، بازاریابی بزرگ در این منطقه را آغاز کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات