مرسدس به این زودی‌ها موتور‌های درون‌سوز را کنار نمی‌گذارد

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۵
مرسدس بنز در برنامه‌هایش برای برقی‌کردن تمامی خودروهای خود تا سال ۲۰۳۰ تجدیدنظر کرد.
تبلیغات

به‌گزارش اتوبلاگ، اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز اعلام کرد که شرکتش فعلاً موتورهای درون‌سوز را کنار نمی‌گذارد. او باور دارد که خریداران ثروتمند به‌دنبال خرید خودرویی با موتور احتراقی و فناوری‌های پیشرفته هستند.

به‌گفته‌ی کالنیوس: «ما تا اواخر دهه‌ی ۲۰۳۰ به انعطاف‌پذیری بیشتری نیاز داریم.» او تأکید کرد که هدف مرسدس بنز برای رسیدن به آلایندگی صفر تا سال ۲۰۳۹ همچنان پابرجا است: «ما در این دهه همچنان متعهد به ارائه‌ی نسخه‌های برقی از محصولاتمان هستیم، اما باید اطمینان حاصل کنیم که خودروهای احتراقی ما همچنان رقابتی باقی بمانند.»

مرسدس بنز در ماه‌های اخیر برنامه‌های برقی‌سازی خود را به‌دلیل افت تقاضا برای خودروهای برقی، تعدیل کرده؛ با این حال، مرسدس به‌دلیل قیمت بالا و طراحی‌ نه‌چندان زیبای مدل‌های برقی خود، از رقیب اصلی‌اش، یعنی بی‌ام‌و، عقب افتاده است.

فروش خودروهای برقی غول آلمانی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی ۹ درصد کاهش یافت و به ۵۰٬۵۰۰ دستگاه رسید. در حالی که BMW در همین مدت ۸۲٬۷۰۰ خودرو برقی فروخت.

نمای عقب خودرو مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۵
نمای سه چهارم جلو خودرو مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۵ رنگ خاکستری
نمای سه‌چهارم عقب خودرو مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۵
نمای داخلی خودرو مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۵

مرسدس بنز EQS هنگام معرفی در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یکی از مهمترین رونمایی‌های چند دهه‌ی اخیر شرکت آلمانی شناخته می‌شد؛ اما به‌دلیل فروش پایین با بازخوردهای منفی مواجه شد و برخی ظاهر آن را به «لوبیا» تشبیه می‌کردند.

سقف شیب‌دار سدان لوکس EQS که برای به حداکثر رساندن آیرودینامیک طراحی شده بود، فضای صندلی عقب را برای سرنشینان محدود کرد که برای چینی‌ها که به فضای عقب خودرو بسیار اهمیت می‌دهند، به یک معضل تبدیل شد. نبود المان‌های سنتی مرسدس بنز مانند لوگو ایستاده روی کاپوت باعث شد خریداران میل چندانی به EQS نداشته باشند.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو مرسدس بنز G کلاس برقی
مرسدس می‌خواهد در سال ۲۰۲۶ نسخه‌ی برقی و کوچک‌تر از شاسی‌بلند G کلاس را عرضه کند.
Mercedes Benz

مرسدس سال آینده نسل جدیدی از خودروها را روی پلتفرم‌های جدید به بازار عرضه خواهد کرد. این روند با سدان فست‌بک CLA به‌عنوان مدل پایه آغاز می‌شود و بعداً کراس‌اور GLB به آن خواهد پیوست.

مرسدس CLA در دو مدل برقی و بنزینی عرضه خواهد شد. به‌گفته‌ی کالنیوس، CLA جدید در زمینه‌ی سیستم‌های کمک‌راننده و قدرت پردازشی، نسبت به محصولات فعلی این شرکت پیشرو خواهد بود.

برای صرفه‌جویی در هزینه، مرسدس دو کارخانه‌ی تولید باتری که قرار بود از یک سرمایه‌گذاری مشترک هفت میلیارد یورویی با دو شرکت دیگر ساخته شود، به حالت تعليق درآورده است.

شرکت Automotive Cells که به‌طور مشترک با استلانتیس و توتال‌انرژی تأسیس شده، فعالیت خود را در آلمان و ایتالیا متوقف کرده است تا با توجه به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، به سمت تولید سلول‌های باتری با هزینه‌ی پایین‌تر تغییر مسیر دهد.

کالنیوس می‌گوید در صورت اعمال تعرفه بر خودروهای برقی وارداتی از چین، خودروهای اسمارت که توسط سرمایه‌گذاری مشترک مرسدس و جیلی در چین تولید می‌شوند، افزون‌بر ۱۰ درصد تعرفه‌ی فعلی، مشمول ۲۰ درصد تعرفه‌ی اضافی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات