این ابرخودرو خیره‌کننده می‌خواهد در «رقابت برای رسیدن به ابرها»، تمام رکوردها را جابه‌جا کند

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
ابر خودرو Kimera K39
شرکت Kimera با ابرخودرو K39 خود قصد دارد رکوردها را در مسابقات تپه‌نوردی Pikes Peak جابه‌جا کند.
تبلیغات

شرکت ایتالیایی کیمرا (Kimera) با معرفی خودروی جدید K39 برای شرکت در مسابقات Pikes Peak توجه‌ها را به خود جلب کرده است. رقابت Pikes Peak به‌طور سالانه در مسافتی حدود ۲۰ کیلومتری در ارتفاعات کلرادو برگزار می‌شود و نکته‌ی جالب اینکه رانندگان شرکت‌کننده تا ارتفاع حدود ۳٬۰۰۰ متری بالا می‌روند و به‌همین‌دلیل مسابقه‌ی مذکور با عنوان رقابت برای رسیدن به ابرها (Race to the Clouds) شناخته می‌‌شود.

جزئیات فنی خودرو K39 هنوز به‌طور کامل مشخص نیست، اما می‌دانیم بدنه‌ای از نوع مونوکوک تمام‌کربن دارد. کیمرا امسال در مسابقات Pikes Peak شرکت نکرد، اما وعده داد سال آینده با K39 به کلرادو خواهد رفت تا رکورد کلی را در رقابت مذکور جابه‌جا کند.

ابر خودرو Kimera K39
Kimera

هدف کیمرا، شکستن رکورد بهترین زمان ثبت‌شده با یک خودرو بنزینی نیست؛ رکوردی که سباستین لوب در سال ۲۰۱۳ با پژو 208 T16 و با زمان ۸:۱۳ به ثبت رساند. کیمرا می‌خواهد رکورد کلی را که رومن دماس در سال ۲۰۱۸ با خودرو الکتریکی فولکس‌واگن ID.R با زمان ۷:۵۷ به‌ثبت رساند، جابه‌جا کند.

از آنجاکه کیمرا از موتور بنزینی در K39 استفاده می‌کند، این شرکت ایتالیایی با چالش بزرگی روبه‌رو است. ID.R همچنان تنها خودرویی محسوب می‌شود که موفق شد در رقابت Pikes Peak رکورد خود را زیر ۸ دقیقه نگه دارد. تعداد کمی از خودروهای بنزینی توانسته‌اند رکورد زیر ۹ دقیقه را ثبت کنند.

ابر خودرو Kimera K39
ابر خودرو Kimera K39
ابر خودرو Kimera K39
ابر خودرو Kimera K39
ابر خودرو Kimera K39
ابر خودرو Kimera K39
ابر خودرو Kimera K39
ابر خودرو Kimera K39

کیمرا چالش شکستن رکورد در مسابقات Pikes Peak را درک می‌کند. این شرکت می‌گوید خودرو مسابقه‌ای الکتریکی برخلاف نمونه‌های بنزینی، تحت‌تأثیر هوای رقیقی که با صعود به قله، کم‌اکسیژن‌تر می‌شود، قرار نمی‌گیرد.

به‌نوشته‌ی AutoBlog، پیش‌بینی می‌شود K39 قدرتی بسیار بیشتر از ۶۰۰ اسب بخار مدل EVO38 داشته باشد و به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شود تا بتواند به بهترین نحو از توان خود در رقابت Pikes Peak استفاده کند. موتور V6 دو توربوی پژو 208 T16 حدود ۸۷۵ اسب بخار قدرت دارد و نورما M20 SF PKP نیز قدرتی در حدود ۸۰۰ اسب بخار ازطریق موتور V6 دو توربو تولید می‌کند. نکته‌ی مهم اینکه اگرچه EVO37 از چهار اگزوز استفاده می‌کرد، K39 اگزوز سه‌گانه‌ی EVO38 را بازطراحی کرده است.

اگر کیمرا بتواند در کوهستان زِبولون پایک کلرادو به تمام اهداف خود دست یابد، K39 رکورد خودروهای بنزینی را به‌طور کامل خواهد شکست و به‌عنوان خودرو ایتالیایی، خودرو آلمانی را در رقابت Pikes Peak مغلوب می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات