کوپه و کروکی آئودی A5 به خط پایان رسیدند

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی A5 کوپه
آئودی تولید مدل‌های کوپه و کروک A5 را برای همیشه پایان می‌دهد.
تبلیغات

آئودی با توقف تولید رقیب بی‌ام‌و سری ۴ کوپه و کروک، سبد محصولات خود را ساده‌تر می‌کند. آئودی از سال ۲۰۲۵ تنها مدل سدان A5 Sportback را تولید خواهد کرد و مدل‌های کوپه و کروکی A5 در کنار نسخه‌های قدرتمندتر S5 و RS5 دیگر تولید نخواهند شد.

معمولا توقف تولید یک خودرو به‌معنی معرفی نسل جدیدش در آینده‌ی نزدیک است؛ اما ظاهرا آئودی در مورد A5 چنین تصمیمی ندارد و نسل جدید این خودرو تنها در مدل‌های سدان و استیشن به‌تولید خواهد رسید.

به‌نوشته‌ی موتوروان، آئودی مدل استیشن A5 را جانشین A4 Avant خواهد کرد. طبق استراتژی خودروساز آلمانی، مدل‌هایی که عدد زوج دارند تماما برقی و مدل‌های دارای عدد فرد مثل A7 دارای موتور احتراقی خواهند بود. بدین ترتیب نسل جدید A6 نیز از پیشرانه‌ی الکتریکی بهره خواهد برد.

آئودی پیش‌تر به تولید مدل‌های TT و R8 و A3 Cabriolet خاتمه داده‌ بود؛ اقدامی که به وضوح نشان می‌دهد خودروهای کوپه دیگر محبوبیت زیادی بین خریداران ندارند.

از سوی دیگر مرسدس بنز پیش‌تر تولید مدل‌های کوپه و کروک E کلاس و C کلاس را پایان داد و آن‌ها را با مدل جدید CLE جایگزین کرد. مدل‌های دیگری مانند S کلاس کوپه و SLC نیز دیگر تولید نمی‌‌شوند.

فروش مدل‌های مختلف آئودی A5 تا پایان ماه ژوئن (خرداد و تیر) با پنج درصد افزایش به ۱۲٬۸۲۶ دستگاه رسید که احتمالا بخش عمده‌ای از آن به مدل Sportback تعلق دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات