به‌موجب برنامه ۱٫۷میلیارد دلاری بایدن، کارخانه‌های تعطیل‌شده آمریکا، خودروی برقی تولید می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
فرد در حال باز کردن قاب باتری خودرو برقی
جو بایدن قصد دارد با برنامه‌ای به ارزش ۱٫۷ میلیارد دلار، قسمت‌های ضعیف صنعت خودروسازی را به تولید خودروهای برقی و قطعات آن تشویق کند.
تبلیغات

دولت جو بایدن ۱٫۷ میلیارد دلار برای تبدیل کارخانه‌های در معرض خطر تعطیلی یا تعطیل شده به تأسیسات تولید خودروهای الکتریکی اختصاص داده است.

مقامات دولت جو بایدن در یک تماس با خبرنگاران اعلام کردند که یازده کارخانه‌ی خودرو در هشت ایالت که درحال‌حاضر تعطیل یا در معرض خطر تعطیلی هستند، بودجه‌ی ۱٫۷ میلیارد دلاری برای تغییر تولیدات خود به خودروهای الکتریکی دریافت خواهند کرد.

کارخانه‌های دریافت کننده‌ی بودجه‌ی دولت آمریکا، قطعاتی برای موتورسیکلت‌های برقی، اتوبوس‌های مدرسه‌‌ی برقی، قطعات الکتروموتورها، باتری‌های کامیون‌های تجاری و شاسی‌بلند‌های الکتریکی تولید خواهند کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در بیانیه‌ای افزود:‌‌ «ساخت یک اقتصاد بر پایه‌ی انرژی پاک هم به نفع کارگران اتحادیه‌ی خودروسازان و هم خود خودروسازان است. این سرمایه‌گذاری با کمک شرکت‌های خودروسازی، هزاران شغل تولیدی با دستمزد خوب ایجاد کرده است.»

بودجه‌ی تخصیص داده شده بخشی از یک بودجه‌ی بزرگ‌تر ۱۵٫۵ میلیارد دلاری است که توسط وزارت انرژی آمریکا مدیریت می‌شود. هدف این برنامه، تغییر تأسیسات تولید موجود به تولید خودروهای برقی و پاک است که به‌عنوان بخشی از قانون کاهش تورم در سال ۲۰۲۲ مطرح شد.

برخی از کارخانه‌هایی که با بودجه‌ی مذکور متحول خواهند شد شامل یک کارخانه‌ی تعطیل شده‌ی استلانتیس در شهر بلویدر در ایالت ایلینوی با دو کمک مالی ۳۳۴ و ۲۵۰ میلیون دلاری است. جنرال موتورز نیز ۵۰۰ میلیون دلار برای بازسازی کارخانه‌ی ۲۵ ساله‌ی خود در شهر لنسینگ ایالت میشیگان دریافت خواهد کرد.

دو کارخانه‌ی هارلی دیویدسون و Blue Bird نیز به ترتیب کمک‌های مالی ۸۹ و ۷۹ میلیون دلاری برای تولید موتور سیکلت‌های الکتریکی و اتوبوس‌های مدرسه دریافت خواهند کرد.

یکی از پیش‌شرط‌های دریافت کمک‌هزینه، این است که بودجه، برای حفظ و ایجاد شغل‌های جدید در اتحادیه‌های تولیدی در بخش خودرو مصرف شود. در عوض اتحادیه‌ی کارگران خودرو (United Auto Workers) از کارزار انتخاباتی بایدن در انتخاب پیش‌ روی آمریکا اعلام پشتیبانی کرده است.

جو بایدن خودروهای برقی را به نقطه‌ی مرکزی برنامه‌ی مقابله با تغییرات اقلیمی خود تبدیل کرده است. او علاوه‌بر درنظر گرفتن مشوق برای خریداران خودروهای برقی و نصب ایستگاه‌های شارژ، با تصویب بودجه‌ی چند میلیارد دلاری از این صنعت حمایت می‌کند.

در سمت مقابل، دونالد ترامپ قول داده است که درصورت پیروزی در انتخابات پیش روی آمریکا، برنامه‌های بایدن برای خودروهای برقی را متوقف کند. همچنین جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان لایحه‌های متعددی را برای لغو برنامه‌ی اعتبار مالیاتی خودروهای برقی دولت به‌تصویب رسانده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات