بلومبرگ: رونمایی تاکسی رباتیک تسلا به‌تعویق افتاد

جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۲۳ در جاده هر دو رنگ روز روشن
بر اساس ادعای خبرگزاری بلومبرگ، تسلا تصمیم گرفته است رونمایی تاکسی رباتیک مورد انتظارش را دو ماه به‌تعویق بیندازد.
تبلیغات

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، تسلا رونمایی اولین تاکسی رباتیک خود را به‌تعویق انداخته است. با فرض درست‌بودن گزارش بلومبرگ، این محصول مورد انتظار در ماه اکتبر (مهر و آبان) رونمایی می‌شود. تسلا پیش‌تر گفته بود که رویداد جدیدش را ۸ آگوست (۱۸ مرداد) برگزار می‌کند.

آن‌طور که منابع آگاه می‌گویند، تسلا می‌خواهد به مهندسانش زمان بدهد تا نمونه‌های اولیه‌ی بیشتری را تولید کنند. تأخیر در رونمایی تاکسی رباتیک تسلا هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما بلومبرگ می‌گوید که کارمندان شرکت از این تصمیم مطلع هستند.

بر اساس ادعای بلومبرگ، به تیم طراحی تاکسی رباتیک تسلا گفته شده است که برخی از المان‌های خودرو را بازطراحی کنند.

رویداد بعدی تسلا، اهمیت بسیار زیادی برای این شرکت و سرمایه‌گذارانش دارد. هیجان برای این مراسم باعث شد سهام تسلا به‌مدت ۱۱ روز متوالی روند صعودی داشته باشد، اما گزارش بلومبرگ باعث نزولی‌شدن قیمت سهام شد. در همین حین، قیمت سهام اوبر و لیفت (دو شرکت فعال در حوزه‌ی تاکسی اینترنتی) رشد کرد.

گزارش‌های غیررسمی می‌گویند تسلا برای تمرکز بر پروژه‌ی تاکسی رباتیک، تصمیم گرفته است فعلا توسعه‌ی خودرو ارزان‌قیمت «مدل ۲» را با سرعت کمتری پیش ببرد. افت فروش تسلا در یک سال اخیر بسیار خبرساز بوده است و خودرویی ارزان‌قیمت می‌تواند محصولی سرنوشت‌ساز باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات