سوپراسپرت مرسدس AMG GT63 Pro 2025 معرفی شد؛ پرقدرت، آیرودینامیکی و خنک‌

جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro در پیست
مرسدس بنز نسخه‌ی جدید کوپه‌ی سوپر اسپرت AMG GT63 را با پسوند پرو و قدرت بیشتر معرفی کرد.
تبلیغات

نسل جدید مرسدس بنز AMG GT همین حالا هم حس یک موشک زمینی را دارد؛ اما آلمانی‌ها نسخه‌ی جدید GT63 Pro را با قدرت بیشتر، بهبود آیرودینامیک و خنک‌کنندگی بهتر برای پیشرانه معرفی کرده‌اند که تمرکز بیشتری روی پیست دارد.

براساس بیانیه‌ی رسمی مرسدس بنز، قدرت پیشرانه‌ی چهار لیتری V8 سوپراسپرت AMG GT63 Pro با ۲۶ اسب بخار و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر به ۶۱۲ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن‌متر رسیده است. به لطف این نیروی عظیم، GT63 Pro ظرف ۳٫۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر‌برساعت و در ۱۰٫۹ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد که نیم ثانیه سریع‌تر از نسخه‌ی عادی است. حداکثر سرعت خودرو به ۳۱۷ کیلومتربرساعت می‌رسد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro
Mercedes Benz
نمای جانبی خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro
نمای جلو خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro
نمای سه‌چهارم جلو خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro در پیست

برای بهبود خنک‌کنندگی پیشرانه، دو رادیاتور بزرگ‌تر درون گلگیرهای جلو نصب شده است. دیفرانسیل‌های جلو و عقب نیز به رادیاتورهای اختصاصی با پمپ آب مجهز شده‌اند تا عملکرد سیستم چهارچرخ‌محرک در استفاده‌های طولانی‌مدت در پیست حفظ شود.

جلوی خودرو از ورودی‌های هوای بزرگ‌تری بهره می‌برد و یک پنل فعال در دماغه‌ی خودرو تعبیه شده است که هوای عبوری را بر اساس سرعت و نیاز سیستم خنک‌کننده، تنظیم می‌کند.

بال عقب و چراغ عقب سمت چپ خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro
خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro از نمای بالا با کاپوت باز

جدیدترین خودرو مرسدس بنز به‌طور استاندارد دارای ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۶٫۵ اینچی و کالیپرهای ۶ پیستونه است که بزرگ‌ترین ترمزهای کربن سرامیکی ارائه شده توسط AMG به‌حساب می‌آید.

پشت دیسک‌ها از تیتانیوم ساخته شده است که باعث کاهش وزن خودرو می‌شود. لاستیک‌های میشلن Pilot Sport 5 به رینگ‌های ۲۱ اینچی سبک‌وزن فورج‌کاری شده مزین شده‌اند. امکان سفارش لاستیک‌های بسیار چسبنده‌ی Pilot Sport Cup 2 Rs بدون هزینه‌ی اضافه وجود دارد.

صندلی‌های جلو خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro
نمای داخلی خودرو مرسدس بنز AMG GT63 Pro

سیستم تعلیق هیدرولیکی AMG به صورت استاندارد در مدل پرو وجود دارد. سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، صندلی‌های اسپرت AMG و تریم فیبر کربنی از دیگر ویژگی‌های GT63 Pro هستند.

همه‌ی تغییرات صورت گرفته در GT63 Pro به‌گفته‌ی مرسدس بنز ۳۰ کیلوگرم از نیروی روبه بالا در محور جلوی خودرو کم کرده است. با استفاده از باله‌های بیشتر در زیر بدنه و بال ثابت بزرگ در عقب، ۱۵ کیلوگرم به نیروی روبه پایین (داون‌فورس) در محور عقب اضافه شده است.

مرسدس AMG GT63 Pro اولین‌بار در فستیوال سرعت گودوود به‌نمایش درخواهد آمد و انتظار می‌رود سال آینده به خریداران تحویل داده شود. مرسدس بنز فعلا قیمت خودرو جدیدش را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود گران‌تر از GT63 معمولی با قیمت پایه‌ی ۱۳۶ هزار دلار باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات