نگاه‌ها خیره به BYD؛ خودرو ارزان چینی‌ها ۲ هزار کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند

شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
خودرو BYD Qin L DM-i هیبریدی از نمای سه چهارم جلو
خودروهای مبنی‌بر پیشرانه‌ی جدید شرکت چینی BYD، می‌توانند تا ۲۰۰۰ کیلومتر را بدون نیاز به شارژ یا سوخت‌گیری مجدد طی کنند.
تبلیغات

BYD، خودروساز چینی، مدتی پیش پیشرانه‌ی هیبریدیِ پیش‌گامانه‌ای را رو‌نمایی کرد که می‌تواند با هر بار شارژ و یک باک بنزین پر، بیش از ۲ هزار کیلومتر (۱۲۵۰ مایل) را بپیماید. این پیشرفت را می‌توان گامی مهم در راستای رفع مشکل برد حرکتی خودروهای برقی دانست؛ ایرادی که تا‌به‌حال مانع گسترش بیشتر آن‌ها شده است.

پیشرانه‌ی هیبریدی تازه‌ی BYD از نمای سه چهارم جلو
BYD Co

به‌گزارش بلومبرگ،‌ غول خودروسازی چینی برای رساندن فناوری تازه‌ی خود به‌دست مصرف‌کنندگان وقت را تلف نکرده است؛ چراکه دو سدان میان‌ سایزِ ارزان Qin L و Seal 06 به این سیستم هیبریدیِ برد بالا مجهز شده‌اند. هر دو مدل قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار یوان (۱۳٬۸۰۰ دلار) دارند و به‌طور بالقوه می‌توانند دور جدیدی از جنگ‌های قیمتی را در بازار پررقابت خودرو در چین رقم بزنند.

خودروی BYD Seal
BYD Co

معرفی پیشرانه‌ی هیبریدی تازه‌ی BYD پس‌از‌آن صورت می‌گیرد که تویوتا نمونه‌های اولیه‌ی موتورهایی را رونمایی کرد که قابلیت کار با چندین نوع سوخت را دارند.

بی وای دی Qin L DM-i از نمای بالا
BYD Co

برد ادعایی ۲٬۵۰۰ کیلومتری BYD در آزمایش‌ها، از هر دو نوع خودرو هیبریدی سنتی مانند تویوتا کمری و خودروهای برقی با برد بالا مانند تسلا مدل ۳ فراتر می‌رود. برای درک بهتر موضوع، دامنه‌ی حرکتی پیشرانه‌ی جدید برابر این است که از نیویورک به میامی یا از سنگاپور به بانکوک بدون اینکه به شارژ مجدد یا سوخت‌گیری نیاز داشته باشید، سفر کنید.

بی وای دی Qin L DM-i از نمای پشت
BYD Co

از نکاتی که پیشرفت تازه‌ی BYD را مهم‌تر می‌کند، جایگاه این شرکت در بازار جهانی خودرو ها است. BYD نیمی از کل فروش خودروهای هیبریدی در چین را در‌اختیار دارد. سال گذشته، آن‌ها ۳ میلیون خودرو و تنها در چهار ماه اول سال جاری تقریباً ۱ میلیون خودرو فروخته‌اند. این تسلط پس از تصمیم استراتژیک BYD در اوایل سال ۲۰۲۲ برای توقف تولید خودروهای صرفاً بنزینی حاصل شده است.

در‌حالی‌که فناوری هیبریدی BYD در ابتدا بر بازار چین تمرکز دارد، انتظار می‌رود که به‌زودی راهش به مدل‌های صادراتی نیز باز شود. این امر می‌تواند تأثیر بسزایی بر بازارهای در حال ظهوری بگذارد که زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی آن‌ها هنوز در حال توسعه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات