تماشا کنید: احیای خودرو افسانه‌ای فورد GT پس از ۱۵ سال

یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
نمای جلو خودرو قدیمی فورد GT داخل گاراژ
خودرو افسانه‌ای فورد GT که ۱۵ سال در گاراژ رها شده بود، دوباره احیا می‌شود.
تبلیغات

فورد نسل اول مدل GT را در طول دو سال فقط به تعداد ۴٬۰۳۸ دستگاه تولید کرد. این مدت کوتاه برای تثبیت سوپراسپرت آمریکایی به‌عنوان محصولی شاخص در ذهن علاقه‌مندان کافی بود. کانال یوتیوب VINWiki یک دستگاه GT نسل اول را به قصد بازسازی به‌نمایش گذاشته است که ۱۵ سال در گاراژ رها شده بود و اوضاع بسیار بدی دارد.

با اینکه کابین و قسمت‌های بزرگی از داشبورد و صندلی‌ها پر از گردوخاک است، موتور V8 سوپرشارژ ۵٫۴ لیتری خوردو هنوز کار می‌کند؛ البته صدای اگزوز ابهت روزهای اول را ندارد.

روغن و بنزین خودرو قدیمی هستند و احتمالاً شمع‌ها تعویض نشده‌اند. این واقعیت که موتور V8 روشن می‌شود و کار می‌کند، نشانه‌ی خوبی برای بازسازی آن است؛ اما احتمالاً قدرت کافی برای کشیدن خودرو به بالای یدک‌کش را ندارد.

GT زمانی‌که در سال ۲۰۰۵ فروخته می‌شد، ۵۵۰ اسب‌بخار و ۶۷۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد و می‌توانست در مدت کمی بیش‌ از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. فورد برای نسل اول GT گیربکس دستی ۶ سرعته در نظر گرفته بود.

برای نجات GT بی‌شک کارهای زیادی باید انجام شود؛ از‌جمله تمیزکردن کامل داخل و خارج خودرو و بازسازی موتور. بااین‌همه بازسازی خودرویی افسانه‌ای جدا از تمام سختی‌هایش، شاید ارزشش را داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات