سریع‌ترین مدل پورشه پانامرا یکی از رکوردهای پیست معروف نوربرگ‌رینگ را شکست

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid از نمای سه رخ در پیست نوربرگرینگ
عملکرد مدل جدید پورشه پانامرا به‌حدی قدرتمند است که رکورد جدیدی در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرد.
تبلیغات

پورشه پانامرا موفق شد رکورد جدیدی در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان ثبت کند. خودرو مدنظر که هنوز رسماً معرفی نشده است، از پیشرانه‌ی هیبریدی V8 بهره می‌برد و توانسته است در روز جمعه این پیست را با زمان ۷ دقیقه و ۲۴٫۱۷ ثانیه طی کند.

با رکورد زمانی ثبت‌شده، پانامرای جدید لقب سریع‌ترین خودرو در سگمنت سدان‌های لوکس در نوربرگ‌رینگ را ازآن خود کرد. با اینکه این پورشه پانامرا نمونه‌ای پیش‌تولید است، شباهت‌های زیادی به نسخه‌ی نهایی خواهد داشت.

تنها تفاوت نسخه‌ی پیش‌‌تولید با نسخه‌ی اصلی صندلی راننده‌ی مسابقه‌ای برای لارس کرن، راننده‌ی تست پورشه و وجود رول‌کیج اجباری است که برای نمونه‌های پیش‌تولیدی استفاده می‌شود.

اگرچه پورشه هنوز مشخصات فنی پیشرانه‌ی هیبریدی این خودرو را اعلام نکرده، تأیید کرده است که از سیستم تعلیق نوآورانه‌ی Active Ride استفاده می‌کند. این سیستم تعلیق که اوایل سال جاری برای اولین‌بار روی پانامرا معرفی شد، در خودرو رکورددار نیز حضور دارد.

ثبت رکورد سریع‌ ترین سدان لوکس توسط پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid
ثبت رکورد سریع‌ ترین سدان لوکس توسط پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid

پانامرای رکورددار که احتمالاً با نام پانامرا توربو S E-Hybrid به بازار عرضه خواهد شد، از تایرهای ۲۱ اینچی میشلن Pilot Sport Cup 2 استفاده می‌کند که به‌طور خاص برای این خودرو ساخته شده‌اند. این خودرو به کیت بدنه‌ی آیرودینامیکی جدید از جنس فیبرکربن مجهز شده است که شامل بالچه‌ی عقب Gurney برای اسپویلر تطبیقی چهار حالته می‌شود. پورشه ادعا می‌کند این کیت باعث کاهش نیروی بالابرنده در جلو و افزایش نیروی رو‌به‌پایین خودرو می‌شود؛ اما مقدار دقیق آن را اعلام نکرده است.

زمان ثبت‌شده‌ی ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه باعث می‌شود تا این پانامرای هیبریدی بیش از ۵ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی پانامرا توربو S باشد. این خودرو بیش از ۳ ثانیه از رکورددار قبلی، یعنی مرسدس AMG GT63 S چهاردر، نیز سریع‌تر است. این پانامرای جدید سریع‌ترین سدان در پیست نوربرگ‌رینگ نیست و این عنوان به پورشه تایکان توربو GT تعلق دارد.

لارس کرن، راننده‌ی تست پورشه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیشرانه، آیرودینامیک، شاسی، تایرهای با عملکرد مطلوب میشلن و عوامل دیگری در ثبت این زمان مؤثر بوده‌اند. سیستم تعلیق جدید Active Ride پورشه کمک ویژه‌ای به عملکرد این خودرو کرد؛ زیرا خودرو در تمام مدت به‌خوبی به جاده چسبیده بود. فرمان‌پذیری و کنترل بدنه در سطح کاملاً جدیدی قرار دارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات