لکسوس از کراساور LBX موریزو RR رونمایی کرد. این کراساور در حقیقت برپایهی تویوتا یاریس کراس توسعه یافته است. اما این خودرو لکسوس حالا با استفاده از جلوپنچرهی اسپیندل شکل خود بسیار جذابتر دیده میشود.
لکسوس LBX موریزو RR با موتور پرقدرت پساز رونمایی در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۴، اکنون در ژاپن بهفروش میرسد. LBX موریزو RR همان پیشرانهی G16E-GTS را دارد که چند سال پیش در یاریس GR معرفی شد. این موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژدار سه سیلندر، قدرتی برابر با ۳۰۰ اسببخار و گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتنمتر دارد.
همانند یاریس GR، کراساور LBX موریزو RR با دو گیربکس دستی شش سرعته و اتوماتیک هشت سرعته ارائه میشود. لکسوس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو را ۵٫۲ ثانیه اعلام کرده است، اما مشخص نکرده که این زمان با کدام یک از دو گیربکس بهدست آمده است. تویوتا یاریس GR با هر دو گیربکس خود تقریباً زمانهای صفر تا صد یکسانی را ثبت کرد.
لکسوس LBX موریزو RR تنها با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک عرضه میشود. این خودرو رینگهای ۱۹ اینچی فورجکاریشده با لاستیکهای 235/45 R19 دارد و وزن آن با گیربکس دستی به ۱٬۴۴۰ کیلوگرم میرسد. انتخاب گیربکس اتوماتیک ۳۰ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه میکند.
با طول ۴٬۱۹۱ و عرض ۱٬۸۳۸ میلیمتر، لکسوس LBX موریزو RR از نظر اندازه بین یاریس GR و کرولا GR قرار میگیرد. لکسوس برای هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه، ترمزها را ارتقا داده و همچنین کیت بدنهای کمی تهاجمیتر بههمراه اگزوز دوگانه برای تمایز آن با LBX استاندارد در نظر گرفته است. همچنین صندلیهای جلو حمایت بهتری از بدن سرنشین بهعمل میآورند.
لکسوس برای LBX موریزو RR صرف نظر از انتخاب گیربکس، قیمت ۴۱,۶۰۰ دلار را در نظر گرفته است. همچنین نسخهی Bespoke Build با گزینههای شخصیسازی بیشتر با قیمت ۴۶,۰۰۰ دلار عرضه میشود. این نسخهی ویژه تنها در ۱۰۰ دستگاه و از طریق سیستم قرعهکشی در دسترس خواهد بود. تحویل خودروها به مشتریان در ژاپن از اواخر ماه مرداد آغاز میشود.
LBX اولین مدل غیرتویوتا است که از موتور کوچک اما قدرتمند سه سیلندر بهره میبرد. در حالت ایدهآل، این پیشرانه در خودرویی اسپرت سبکتر از این کراساور جای میگیرد.
نظرات