پس از ثبت رکورد در پیست نوربرگرینگ، پورشه از مدل Turbo S E-Hybrid با پیشرانه هیبریدی متشکل از موتور V8 برقی رونمایی کرد. این خودرو نهتنها از مدل قبلی خود قدرتمندتر است، بلکه باتری آن نیز عملکرد بسیار بهتری دارد. لاستیکهای چسبنده، کیت بدنهی آیرودینامیکی فیبر کربن و لیست بلندبالایی از تجهیزات استاندارد، جذابیت این خودرو را دوچندان میکند.
قلب پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid، پیشرانهی ۴ لیتری توئین توربو است که ۵۹۱ اسببخار قدرت تولید میکند. موتور الکتریکی که درون گیربکس اتوماتیک دوکلاچهی هشت سرعته تعبیه شده، نیروی اضافی معادل ۱۸۷ اسببخار را به سیسیتم انتقال قدرت تزریق میکند.
ترکیب دو پیشرانهی الکتریکی و احتراق داخلی، خروجی خیرهکنندهی ۷۷۱ اسببخار را بهارمغان میآورد که بهلطف آن، پانامرا توربو S E-Hybrid جدید، از نسخهی پیشین خود ۸۱ اسببخار قویتر است. همچنین گشتاور آن نیز با افزایش ۱۳۰ نیوتنمتر به رقم خیرهکنندهی ۱۰۰۰ نیوتنمتر رسیده است.
پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid در مدت زمان ۲٫۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد که دو دهم ثانیه سریعتر از مدل قبلی است. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۳۲۵ کیلومتربرساعت میرسد که ۱۶ کیلومتربرساعت سریعتر از نسل گذشته است. ظرفیت کلی باتری این خودرو ۴۵ درصد افزایش یافته و به ۲۵٫۹ کیلووات ساعت رسیده است که در نتیجهی آن، برد حرکتی الکتریکی خودرو نیز بیشتر شده است.
پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid، بهصورت استاندارد امکانات چشمگیری دارد. ترمزهای سرامیکی و چرخهای ۲۱ اینچی فرجکاری شده، بهصورت استاندارد روی این خودرو قرار میگیرند. کیت آیرودینامیکی و لاستیکهای میشلن نیز توسط خریدار قابل سفارش هستند. کیت آیرودینامیکی نیروی رو به پایین را در سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت، تا ۵۹ کیلوگرم افزایش میدهد و لاستیکهای سفارشی Pilot Sport Cup 2 نیز دردسترس هستند.
قیمت پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid قبلاز احتساب هزینهی آپشنها، به عدد سرسامآور ۲۲۸,۴۹۵ دلار میرسد. همچنین تریم GTS این خودرو نیز با قیمت ۱۵۶٬۱۹۵ دلار قابل خریداری است.
پورشه پانامرا GTS حدود ۴۹۳ اسب بخار قدرت دارد که ۲۰ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی است. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، به ۳٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد که یکدهم ثانیه سریعتر از نسل قبل است. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۳۰۱ کیلومتربرساعت میرسد.
پورشه پانامرا GTS نسبتبه نسخهی پایه، ۱۰٫۱ میلیمتر ارتفاع کمتری دارد که حاصل تنظیم سیستم تعلیق بادی استاندارد است. مهندسان برای ایجاد تجربهی رانندگی جذابتر، میللنگهای ضد لغزش را تقویت کردهاند و روی دیفرانسیل لغزش محدود نیز کار کردهاند.
نظرات