بی‌وای‌دی اعلام کرد که به‌دنبال ورود به بازار خودروهای برقی کانادا است

شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
بی وای دی Qin L DM-i از نمای سه رخ
شرکت BYD که از بزرگ‌ترین خودروسازان برقی چین به‌حساب می‌آید، قصد دارد وارد بازار کانادا شود.
تبلیغات

درست زمانی‌ که دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا سعی دارد واردات خودرو را از چین محدود کند، غول خودروسازی برقی چین یعنی BYD می‌گوید که به‌دنبال ورود به بازار کانادا است.

BYD که خودروهای الکتریکی خود را با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار در چین به‌فروش می‌رساند، با ثبت‌نام در اداره‌ی ثبت فدرال کانادا، تصمیم خود را برای برقراری ارتباط با مقامات و قانون‌گذاران برای حمایت از ورود این شرکت به کانادا اعلام کرد.

شرکت BYD قصد دارد درمورد مسائل مربوط به ورودش به بازار کانادا برای فروش خودروهای الکتریکی سواری، تأسیس کسب‌و‌کار جدید و اعمال تعرفه بر خودروهای برقی، مقامات این کشور را راهنمایی کند.

کانادا قصد دارد برای هم‌راستاشدن با ایالات‌ متحده و اتحادیه‌ی اروپا، تا روز پنجشنبه دوره‌ی مشورت ۳۰ روزه‌ای درمورد اقدامات محدودسازی واردات خودروهای الکتریکی چینی ازجمله افزایش تعرفه‌ها را به پایان برساند. این کشور همچنین درحال بررسی مسدودسازی سرمایه‌گذاری چین در کارخانه‌های جدید کانادا است.

سخنگوی وزارت دارایی کانادا، روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت به‌شدت باور دارد اقدامات مرتبط با ایجاد شرایط برابر برای کارگران خودروسازی کانادا و رقابت صنعت خودروسازی الکتریکی کانادا ضروری است.

BYD روز چهارشنبه به‌طور جداگانه از همکاری با شرکت فناوری اوبر برای افزودن ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی به پلتفرم این شرکت حمل‌و‌نقل خبر داد. این برنامه‌ی چندساله قرار است از اروپا و آمریکای لاتین آغاز شود و سپس به کشورهای دیگر ازجمله کانادا گسترش یابد.

به گزارش بلومبرگ، برخی‌ از مقامات دولت کانادا و نمایندگان صنعت می‌گویند این کشور باید مثل ایالات‌ متحده تعرفه‌هایی نزدیک به نرخ ۱۰۲٫۵ درصد بر خودروهای برقی اعمال کند.

زنجیره‌ی تأمین خودروسازی کانادا به‌شدت با زنجیره‌ی تأمین ایالات‌متحده ادغام شده است، بنابراین دولت ترودو چاره‌ای جز هم‌راستاکردن سیاست خودروسازی کشورش با بزرگ‌ترین شریک تجاری خود ندارد.

کانادا همچنین متعهد شده است برای ساخت قطعات زنجیره‌ی تأمین خودروهای الکتریکی خود میلیاردها دلار بودجه‌ی دولتی به شرکت‌های خودروسازی مانند فولکس‌واگن بپردازد.

گروه‌های کارگری مانند انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو از تعرفه‌های سنگین بر خودروهای الکتریکی چینی حمایت می‌کنند، زیرا معتقدند یارانه‌های سنگین صنعت چین مزیت ناعادلانه‌ای ایجاد می‌کند؛ اما گروه‌های اقلیمی مانند انرژی پاک کانادا می‌گویند برای سرعت بخشیدن به پذیرش خودروهای الکتریکی، به خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه‌تری نیاز است.

فریلند در اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد که دولت کانادا احتمالاً اقدامات تجاری گسترده‌تری علیه چین انجام خواهد داد. او هفته‌ی گذشته با تولیدکنندگان آلومینیوم و فولاد دیدار کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات