مازراتی مانند اکثر خودروسازان در حال آمادهشدن برای آینده است و پلتفرمها و قوای محرکه و مدلهای جدیدی از این خودروساز در راه هستند. این برند ایتالیایی سال گذشته تولید گیبلی و لوانته مجهز به موتور V8 را متوقف کرد و اکنون نوبت کواتروپورته است که همراه با موتور ۳٫۸ لیتری تویین توربو خود از صحنه خارج شود.
بهگزارش Motor1، مازراتی کواتروپورته Grand Finale آخرین نمونه از این مدل با موتور V8 است. این خودروساز از برنامهی سفارشیسازی Fuoriserie خود برای افزودن ویژگیهای خاص به خودرو استفاده کرده است.
کواتروپورته Grand Finale با رنگ خاص آبی Nobile و کیت بدنهی فیبرکربنی با همین رنگ تولید شده و کالیپرهای ترمز آلومینیومی بِراششدهای برای آن در نظر گرفته شده است.
کواتروپورته Grand Finale فرمانی تزیینشده با بخشی چوبی، ستونهای A با چرمی مشکی، پنل قهوهای درها و سایر تزیینات چوبی دارد. لوگو مازراتی روی قسمت استراحتگاه سر صندلیها حک شده است و در بخش رکاب درها شاهد نوشتهی Quattroporte Grand Finale هستیم. همچنین، نشان ویژه Grand Finale روی کنسول مرکزی وجود دارد.
زیر کاپوت مازراتی کواتروپورته Grand Finale موتور ۳٫۸ لیتری تویین توربو V8 با قدرت ۵۷۲ اسببخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتنمتر قرار دارد. روی موتور این خودرو کاوری ویژه با امضای تیم Fuoriserie مازراتی و مهندسان سازندهی آن بهچشم میخورد.
نسل ششم کواتروپورت از سال ۲۰۱۴ در بازار حضور داشت و توقف تولید آن مسئلهای دور از ذهن نیست. بااینحال، ظاهراً این پایان کواتروپورته نبوده و نسخهای جدید در دست ساخت است. انتظار میرود نسخهی جدید ابعاد کوچکتر در حد مدل گیبلی داشته باشد و بدون پیشرانهی V8 معرفی شود.
مازراتی کواتروپورته Grand Finale را بههمراه یک دستگاه مازراتی MC20 سفارشی به مالک آمریکایی ناشناختهای تحویل داد.