پورشه ۹۱۱ توربو نسخه محدود؛ ادای احترام آلمانی‌ها به مدل اصلی در پنجاهمین سالگرد

جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
مطالعه 5 دقیقه
نمای سه رخ جلو پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
پورشه برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تولید مدل محبوب ۹۱۱، از نسخه‌ی تولید محدود این خودرو با امکاناتی خاص رونمایی کرد.
تبلیغات

جدیدترین نسخه‌ی تولید محدود پورشه ۹۱۱، به مناسبت پنجاهمین سال ساخت این خودرو و به‌عنوان ادای احترام به نسل اول ۹۱۱ توربو ۱۹۷۴ از سوی این خودروساز معرفی شد. این مدل، پس از مدل‌هایی مانند ۹۱۱ اسپورت کلاسیک و ۹۱۱ داکار، با ظرافت خاصی برای یادآوری برخی المان‌های نسخه‌های کلاسیک این خودرو بازطراحی شده است.

اگرچه ۹۱۱ به تازگی به‌روزرسانی‌ میان نسلی را دریافت کرده اما ۹۱۱ توربو 50 Years بر اساس مدل پیش از فیس‌لیفت توربو S ساخته شده است.

برچسب‌های وینیل در هر دو طرف، تزئینات خارجی خاکستری Anthracite و نشان Turbo 50 روی کاور موتور طراحی ۹۱۱ توربو 50 Years را از توربو S استاندارد متمایز می‌کند. این اولین 911 با رنگی به‌نام Turbonite است که فقط در مدل‌های توربو ارائه می‌شود. همچنین رینگ‌های خاص این خودرو نیز به رنگ Turbonite مزین شده‌اند.

پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
Porsche

با بازکردن درها، چراغ‌های LED مخصوصی تصویری از یک توربوشارژر را روی زمین در کنار خودرو نمایش می‌دهند. صندلی‌های جلو و عقب و پنل‌های درها با پارچه McKenzie تارتان پوشیده شده‌اند و پورشه نیز عناصری با رنگ Turbonite را در سراسر کابین پخش کرده است. لوگوی Turbo 50 روی تکیه‌گاه‌های سر و سمت راست داشبورد به سرنشینان یادآوری می‌کند که سوار یک توربو اس استاندارد نیستند.

خریدارانی که به دنبال جزئیات اضافی رترو هستند می‌توانند طراحی Heritage Design Package را سفارش دهند. این طراحی سفارشی به مشتریان رنگ Aventurine Green Metallic را ارائه می‌دهد؛ البته خریداران هنوز می‌توانند از میان پالت رنگ استاندارد ۹۱۱ رنگ مورد نظر خود را انتخاب و یا رنگ اختصاصی خود را به پورشه سفارش دهند.

پکیج طراحی Heritage Design Package همچنین شامل طراحی‌های گرافیکی خارجی سفید رنگ، نشان‌های پورشه به سبک سال ۱۹۶۴ در داخل و خارج و حتی استفاده‌ی گسترده‌تر از پارچه‌ی تارتان است.

پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
نمای داخلی پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years

از نظر فنی، ۹۱۱ توربو 50 Years با توربو اس یکسان است. قدرت این خودرو از یک موتور شش سیلندر تخت ۳٫۷ لیتری توربوشارژ دوگانه با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تأمین می‌شود.

نیروی موتور ۶ سیلندر از طریق یک گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار و یک سیستم چهارچرخ محرک با توزیع گشتاور کاملاً متغیر به هر چهار‌چرخ‌ منتقل می‌شود. ۹۱۱ توربو 50 Years برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، به ۲٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد و در ۸٫۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
نمای جانبی پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
نمای جلو پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
نمایش پشت پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years
نمای داخلی پورشه ۹۱۱ توربو 50 Years

لیست ویژگی‌های استاندارد ۹۱۱ توربو 50 Years شامل سیستم اگزوز اسپورت و تکنولوژی مدیریت فعال سیستم تعلیق پورشه (PASM) می‌شود. تکنولوژی PASM می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۱۰ میلی‌متر کاهش دهد. ترمزهای کربن-سرامیکی این خودرو نیز توانایی کافی برای مدیریت پیشرانه‌ی سرکش این خودرو را دارند.

پورشه قصد دارد تا ۱۹۷۴ دستگاه از ۹۱۱ توربو 50 Years را تولید کند. این شرکت هنوز قیمت این نسخه‌ی خاص از پورشه ۹۱۱ را اعلام نکرده اما نباید انتظار قیمت پایینی برای آن داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات