سوپراسپرت شهری GT2 Stradale مازراتی معرفی شد؛ بدنه مات، قدرت ۶۳۱ اسب‌بخار و شتاب ۲٫۸ ثانیه

شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
خودرو اسپرت GT2 Stradale مازراتی
مازراتی از خودرو اسپرت شهری ۶۳۱ اسب‌بخاری خود با نام GT2 Stradale رونمایی کرد.
تبلیغات

مازراتی از جدیدترین مدل خود یعنی GT2 Stradale، رونمایی کرد. این خودرو، ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته و طراحی بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد. خودرو اسپرت و لوکس جدید مازراتی به موتور V6 توئین توربو ۳٫۰ لیتری Nettuno مجهز شده است که توان تولید ۶۳۱ اسب‌بخار و ۵۳۱ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

موتور قدرتمند خودرو به GT2 Stradale امکان می‌دهد تا در ۲٫۸ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌در‌ساعت برسد و طبق گفته‌ی مازراتی، حداکثر سرعت این خودرو، ۳۲۳ کیلومتر‌درساعت است. محور جلوی خودرو در سرعت ۴۰ کیلومتردرساعت (۲۵ مایل در ساعت)، ۵۰ میلی‌متر افزایش می‌یابد تا هنگام حرکت در خیابان‌های شهری، هندلینگ مناسبی را ارائه دهد. این خودرو همچنان از همان گیربکس دو‌کلاچه هشت‌ سرعته خودرو GT2 بهره می‌برد و نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

خودروی آبی از نمای سه رخ
Maserati

طراحی آیرودینامیک مازراتی GT2 Stradale با الهام از مدل مسابقه‌ای GT2 همین شرکت، شامل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، هواکش‌های روی کاپوت و بال عقب برجسته می‌شود. استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن در بدنه‌ی خودرو، در کنار رنگ آبی مات، فارغ از زیبایی به کاهش وزن آن کمک کرده؛ به‌طوری که وزن کلی خودرو را حدود ۶۰ کیلوگرم نسبت به نمونه‌های اولیه‌ی تولیدشده، کاهش داده است.

خودروی آبی از سه رخ عقب
Maserati

داخل کابین GT2 Stradale ترکیبی از عناصر مسابقه‌ای و راحتی‌، برای جاده و پیست را ارائه می‌دهد. استفاده از فیبر کربن طرح‌دار، جیر باکیفیت آلکانترا، نمایشگر مرکزی ۱۰٫۲۵ اینچی،‌ ۶ بلندگوی باکیفیت و دوربین‌های دید اطراف هوشمند، از ویژگی‌های برجسته‌ی داخلی این خودرو هستند. صندلی‌های خودرو جدید مازراتی دارای دو لایه فیبر کربن است تا در توزیع بهتر وزن خودرو کمک کند.

به‌لطف سیستم تعلیق یکسان با خودرو مسابقه‌ای GT2، شاسی یک‌پارچه با بدنه از جنس فیبرکربن، طراحی آیرودینامیک و مودهای رانندگی که مازراتی برای این خودرو در نظر دارد، می‌توان انتظار داشت که نه‌تنها در جاده‌های شهری، بلکه در پیست‌های مسابقه هم بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهد.

خودروی آبی از نمای جلو
خودروی آبی از سه رخ عقب
خودروی آبی از کنار
خودروی آبی از پشت با درهای باز
کنسول وسط خودرو
داخل کابین خودرو
صندلی خودرو به رنگ ابی
داخل کابین خودرو

مثلاً در حالت Corsa خودرو GT2 Stradale، همه‌چیز برای پیست تنظیم می‌شود؛ ارتفاع خودرو پایین می‌آید، حساسیت به دریچه‌ی پدال گاز بیشتر می‌شود و کمک‌فنرها نیز سفت خواهند شد. در حالت خیس (Wet Mode)، حساسیت سیستم کنترل پایداری خودرو بیشتر از قبل شده و دنده، در دور موتورهای پایین‌تر از قبل تعویض می‌شود. این همان چیزی است که مازراتی به آن «تجربه‌ی رانندگی حرفه‌ای ۳۶۰ درجه» می‌گوید.

مازراتی GT2 Stradale در رویداد Quail در مونتری رونمایی شد. در حال حاضر، مازراتی در مورد قیمت یا زمان عرضه صحبت نکرده است. این خودرو با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، می‌تواند توجه علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و لوکس را به خود جلب کند. مازراتی با معرفی GT2 Stradale نشان داد که همچنان در زمینه‌ی تولید خودروهایی با عملکرد بالا و طراحی بی‌نظیر، حرفی برای گفتن دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات