مرسدس-مایباخ SL 680 معرفی شد؛ تلاقی تجمل و راحتی در رودستر آلمانی‌ها [تماشا کنید]

شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
مطالعه 5 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو مرسدس-مایباخ SL680
مرسدس مایباخ SL680 با طراحی چشم‌نواز و تمرکز بر راحتی و تجمل بیشتر معرفی شد.
تبلیغات

مرسدس بنز از نسخه‌ی لوکس‌تر رودستر خود با نام مرسدس-مایباخ SL680 Monogram رونمایی کرد. رودستر جدید آلمانی‌ها در کنار بهره‌مندی از ذات اسپرت SL از ویژگی‌های تجملی و راحتی برند مایباخ بهره می‌برد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، بزرگ‌ترین تغییرات SL680 در نمای بیرونی دیده می‌شود. خریداران می‌توانند از بین دو «مفهوم طراحی» متفاوت Red Ambience یا White Ambience یکی را انتخاب کنند. صرف نظر از انتخاب مشتری، جلوپنجره‌ی منحصربه‌فرد مایباخ با میله‌های عمودی و نشان ستاره‌ی سه‌پر مرسدس به‌صورت ایستاده روی کاپوت دیده می‌شود. عناصر رزگلد در چراغ‌های جلو و قاب شیشه‌ی جلو با روکش کروم، طراحی بیرونی SL مایباخ را تکمیل می‌کنند. خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۱ اینچی مونوبلاک یا چند‌پره را سفارش دهند.

سقف پارچه‌ای مشکی، الگویی از لوگو مایباخ دارد. خریداران می‌توانند به‌صورت اختیاری این الگو را به کاپوت خودرو نیز اضافه کنند. برای این کار، کاپوت خودرو قبل از چاپ طرح، با دست سمباده زده می‌شود. تغییرات دیگر شامل چراغ‌های عقب با گرافیک مخصوص مایباخ، عناصر کرومی و یک دیفیوزر جدید با خروجی‌های اگزوز سفارشی می‌شود.

خودرو مرسدس-مایباخ SL680 از نمای بالا
Mercedes Benz
نمای جانبی خودرو مرسدس-مایباخ SL680
نمای سه‌چهارم عقب خودرو مرسدس-مایباخ SL680
نمای سه‌چهارم عقب خودرو مرسدس-مایباخ SL680
نمای سه‌چهارم جلو خودرو مرسدس-مایباخ SL680
نمای جلو خودرو مرسدس-مایباخ SL680
کاپوت و لوگو ایستاده مرسدس بنز خودرو مرسدس-مایباخ SL680

کابین خودرو جایی است که نام‌ونشان مایباخ به‌وضوح در آن دیده می‌شود. چرم ناپای سفید، رودری‌ها، کنسول وسط، صندلی‌ها و فضای پشت صندلی‌ها را پوشانده است. برخلاف مدل عادی SL نمی‌توان برای مدل مایباخ صندلی‌های عقب را سفارش داد. تغییرات دیگر در فضای داخلی شامل غربیلک فرمان چوب‌کاری‌شده و پدال‌ها و رکاب‌ها از جنس فولاد ضدزنگ می‌شود.

کابین و غربلک فرمان خودرو مرسدس-مایباخ SL680
Mercedes Benz
صندلی‌های خودرو مرسدس-مایباخ SL680
کابین خودرو مرسدس-مایباخ SL680
کابین خودرو مرسدس-مایباخ SL680
نمایشگر دیجیتال روبه‌روی راننده در خودرو مرسدس-مایباخ SL680

مرسدس-مایباخ SL680 از نظر فنی تفاوت چندانی با AMG SL63 ندارد. موتور چهار لیتری V8 تویین‌توربو، همان ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. این نیرو توسط گیربکس ۹ سرعته‌ی خودکار به هر چهار چرخ ارسال می‌شود. فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به‌صورت استاندارد در SL680 وجود دارد.

کاپوت خودرو مرسدس-مایباخ SL680 از نمای بالا
Mercedes Benz

تمام تغییرات SL680 نسبت‌ به مدل‌های دیگر با تمرکز بر سکوت و آرامش کابین و افزایش راحتی سرنشینان انجام شده است. عایق‌های صوتی بیشتر، سیستم اگزوز کم‌صداتر، سیستم تعلیق نرم‌تر و بازنگری‌شده همگی برای این هدف در SL680 به‌کار گرفته‌ شده‌اند.

مرسدس بنز ادعا می‌کند که خودرو جدیدش برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت به چهار ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت خودرو روی ۲۵۷ کیلومتربرساعت به‌صورت الکترونیکی محدود شده است.

تحویل مرسدس-مایباخ SL680 به مشتریان از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. قیمت خودرو اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات