مدلی ویژه و نفیس از خودرو پورشه به نمایش درآمد

شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
 پورشه 911 993 Speedster  مخصوص لوکا ترازی
پورشه نسخه‌ای کلاسیک از ۹۱۱ را به‌نمایش گذاشت که ظاهر و جزئیات بسیار چشمگیری دارد.
تبلیغات

Speedster واژه‌ای در فرهنگ لغت پورشه شامل تصاویری زیبا برای طرفداران و حس خاص برای معدود افرادی است که توانسته‌اند با این خودرو رانندگی کنند.

در هفته‌ی خودرو مونتری، برای اولین‌بار نمونه‌ای منحصر‌به‌فرد از Speedster 911 نسل ۹۳۳ به‌صورت عمومی نمایش داده می‌شود. این خودرو طراحی کلاسیک با رنگ زرد خاص دارد که لوکا ترازی، طراح اهل میلان و تیم انحصاری Sonderwunsch در پورشه آن را بر‌اساس خودرو ۹۱۱ کاررا کابریولت سال ۱۹۹۴ ساخته است.

با اینکه انواع مختلفی از پورشه Speedsters موجود است، تاکنون تنها دو دستگاه 911 993 Speedster تولید شده‌اند که متعلق به فردیناند آلکساندر پورشه، طراح ۹۱۱ و جری سینفلد، کمدین مشهور بوده‌اند.

مدل سوم 911 993 Speedster که مخصوص لوکا ترازی ساخته شده، ویژگی منحصربه‌فردی دارد: پوششی ثابت روی محلی را می‌پوشاند که معمولاً صندلی سرنشینان عقب وجود دارد.

 پورشه 911 993 Speedster مخصوص لوکا ترازی
Porsche
 پورشه 911 993 Speedster مخصوص لوکا ترازی
 پورشه 911 993 Speedster مخصوص لوکا ترازی

رنگ سفارشی زرد به نام Otto Yellow (نام‌گذاری‌شده به‌افتخار سگ ترازی) و رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی با حاشیه زرد Otto Yellow، نمای بیرونی را زیبا و متفاوت نشان می‌دهند. فضای داخلی با چرم مشکی به‌همراه دوخت تزیینی زرد رنگ است.

تکیه‌گاه‌های سر به لوگو Speedster مزین هستند. مرکز صندلی‌ها طرح شطرنجی زرد و مشکی دارد و نقطه‌ی برجسته‌ی بصری برای فضای داخلی را فراهم می‌کند. پشتی صندلی‌ها از جنس فیبر‌کربن در نظر گرفته شده‌اند.

پورشه در آن زمان قوای فنی 911 993 Speedster را قدرتمندتر کرده بود. این نسخه‌ از 911 993 Speedster از موتور و شاسی و فرمان مدل ۹۱۱ کاررا RS Type 993 بهره می‌برد. در آن زمان، پیشرانه‌ی شش سیلند باکسر هواخنک این نسخه از ۹۱۱ قوی‌ترین پیشرانه‌ی پورشه بود که با حجم ۳٫۸ لیتری ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

امکانات رفاهی و تکنولوژی در این نسخه از Speedster نادیده گرفته نشده است. این خودرو در قسمت جلویی از چراغ‌های LED بهره‌مند است و در بخش داخلی نیز سیستم‌ مرکزی سرگرمی مجهز به اپل‌ کارپلی دارد که به‌تازگی پورشه برای خودروهای کلاسیک توسعه داده است.

ترازی درباره‌ی وسواس اشتیاق خود به این مدل از Speedster گفت: «مدت‌ها بود به این خودرو علاقه داشتم؛ اما نمی‌توانستم خودرو رؤیایی خود را پیدا کنم؛ پس نهایتاً تصمیم گرفتم آن را خودم بسازم. وقتی پسر جوانی بودم، تصمیم گرفتم تا اولین پورشه خود، Speedster 1600 Super مدل ۱۹۵۵ را بخرم.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات