مدیرعامل شرکت خودروسازی لوسید خودروهای هیبریدی را «یک بن‌بست» می‌داند

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
خودرو شاسی بلند لوسید گرویتی در جاده نمای جلو
پیتر راولینسون می گوید شاسی بلند Gravity اواخر سال ۲۰۲۴ به‌دست اولین سری از مشتریان این خودرو خواهد رسید.
تبلیغات

لوسید موتورز، سازنده‌ی خودروهای برقی لوکس، با معرفی شاسی‌بلند جدید خود به‌نام Gravity، بار دیگر استانداردهای صنعت را به‌چالش کشید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Gravity، استفاده‌ی خلاقانه از فضای جلوی خودرو به‌عنوان صندلی اضافه است. این یعنی می‌توانید از فضای مورد بحث نه‌تنها برای حمل بار، بلکه برای نشستن استفاده کنید.

پیتر راولینسون، مدیرعامل لوسید دیدگاه مثبتی به خودروهای هیبریدی ندارد و از آن‌ها به‌عنوان «بن‌ بست» یاد می‌کند. او به‌همین‌‌دلیل سعی دارد تمرکز شرکتش را به خودروهای برقی معطوف کند.

به‌نوشته‌ی ورج، گراویتی که پس از موفقیت سدان لوکس ایر معرفی شده است، به‌زودی وارد خط تولید خواهد شد و انتظار می‌رود با برد بسیار بالا و عملکرد قدرتمند، رقبا را به‌چالش بکشد.

مدیرعامل لوسید باور دارد بازار خودروهای برقی با نوساناتی دست‌وپنجه نرم می‌کند که ناشی از عوامل سیاسی و عرضه‌ی خودروهای برقی با کیفیت پایین است. به‌هرحال، او اعتقاد دارد که آینده متعلق‌به خودروهای برقی است و لوسید با تمرکز بر عملکرد بالا و حفظ ارزش خودرو، می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

به‌هر حال شاسی‌بلند جدید لوسید یعنی Gravity، به‌منظور رفع مشکل تمرکز بازار بر شاسی‌بلندها طراحی شده است. این خودرو با برد ۷۰۰ کیلومتر و ظرفیت ۷ نفر و قیمت زیر ۸۰,۰۰۰ دلار، عملکرد قابل‌ توجهی ارائه می‌دهد.

سدان ایر نیز ترکیبی از سرعت بالا و فضای قابل‌توجهی برای جای پا ارائه می‌دهد، اما همچنان مشکلات بزرگی دارد. این سواری از زمان عرضه شاهد ۱۲ فراخوان و بیش‌از ۷۰ به‌روزرسانی نرم‌افزاری بوده است. بررسی گروه‌ها و انجمن‌های مالکان، شکایات بی‌انتهایی را درمورد مشکلات این خودرو، از موارد ساده مثل عمل‌نکردن صفحه‌های لمسی تا موارد جدی‌تر مثل باز نشدن درها را نشان می‌دهد. لوسید می‌گوید مشکلات ایر باعث شد تجربه‌ی بسیار خوبی در این حوزه به‌دست آورد و از بروز مشکلات مشابه در Gravity جلوگیری کند.

لوسید برنامه‌های بزرگی برای آینده دارد. این شرکت می‌خواهد علاوه‌بر شاسی‌بلند Gravity مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی بیشتری به بازار عرضه کند. هدف این خودروساز گسترش بازار و افزایش فروش است. به‌هرحال، شرکت با چالش‌هایی مانند تأخیر در تحویل و رقابت شدید در بازار خودروهای برقی مواجه است.

در مجموع، لوسید با تمرکز بر نوآوری و کیفیت، تلاش می‌کند جایگاه خود را در بازار خودروهای برقی تقویت کند و با ارائه‌ی محصولات متنوع، به نیازهای مشتریان بهتر پاسخ دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات