تسلا در اقدامی نادر، فراخوان حضوری برای خودرو Model X صادر کرد
بنابر گزارش رویترز، تسلا بهتازگی اعلام کرده که حدود ۹٬۱۰۰ خودرو مدل X در ایالات متحده را به دلیل مشکل در تزئینات سقف، فراخوانی کرده است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ نیز برای همین مشکل، فراخوانی مشابهی برای دارندگان خودرو مدل X صادر کرده بود.
تسلا این فراخوان را بهدلیل احتمال جدا شدن قطعات تزئینی سقف در حین رانندگی، به دارندگان خودرو مدل X اعلام کرده است. بهنظر میرسد شرکت برای چسباندن ادوات تزئینی موجود در سقف این مدل از خودروهای خود، از پارچه و چسب مناسب و کافی استفاده نکرده است.
تسلا اغلب برای رفع مشکلات، بهروزرسانیهای نرمافزاری منتشر میکند؛ مانند مشکل تکراری سیستم اتوپایلوت که در برخی موارد به رانندگان هشدار کافی و لازم را نمیدهد. اما برای مشکل سقف مدل X، تسلا مجبور است هزاران خودرو را بهصورت حضوری بررسی کند. برای رفع این مشکل، بخش خدمات تسلا، چسبندگی قطعات تزئینی سقف را بررسی کرده و در صورت نیاز، این قطعات را مجدداً نصب میکنند.
رویترز دربارهی فراخوان مجدد تسلا میگوید این شرکت، بهتازگی متوجه شده است که در فراخوان سال۲۰۲۰، قطعاتی را که احتمال جدا شدن داشتند بهطور کامل شناسایی نکرده است. این خودروساز همچنین اعلام کرده که تاکنون هیچ تصادف یا آسیبی گزارش نشده، اما حدود ۱۷۰ گزارش از سوی مالکان این خودروها دریافت کرده که ممکن است تحت پوشش این فراخوان قرار گیرند.
این فراخوانی جدید نشاندهندهی چالشهای مداوم تسلا در زمینهی کیفیت ساخت و تولید است. با وجود اینکه تسلا بهعنوان یکی از پیشروان صنعت خودروهای الکتریکی شناخته میشود، اما مشکلات مونتاژی این شرکت میتواند به اعتبار و اعتماد مشتریان آسیب برساند. تسلا اعلام کرده است که مالکان خودروهای مدل X، میتوانند به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند تا این مشکل بهصورت رایگان برطرف شود.
مشکلات منتاژی تسلا فقط محدود به خودرو مدل X نمیشود؛ این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۴ تا کنون، بیشاز ۱۱ هزار سایبرتراک را بهخاطر احتمال جدا شدن قطعهی تزئینی روی پدال گاز و مشکل موتور برفپاککن، فراخوان کرده است.
نظرات