۱۹۴ هزار خودرو جیپ به‌دلیل خطر آتش‌سوزی فراخوان شدند

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
جیپ گرند چروکی 4xe مدل ۲۰۲۲ از نمای سه‌رخ جلو در گل‌ولای
استلانتیس ۱۹۴ هزار خودرو پلاگین‌هیبریدی جیپ را به‌دلیل مشکلی فراخوانی کرد که باعث آتش‌سوزی خود‌به‌خودی آن‌ها می‌شود.
تبلیغات

استلانتیس، شرکت مادر جیپ، به‌دلیل خطر احتمالی آتش‌سوزی حدود ۱۹۴ هزار خودرو SUV پلاگین هیبریدی را فراخوان کرده است. این فراخوان شامل مدل‌های خاصی از جیپ رانگلر 4xe و جیپ گرند چروکی 4xe از سال‌های اخیر می‌شود.

بر‌اساس اعلامیه‌ی استلانتیس، فراخوان اخیر مدل‌های جیپ رانگلر 4xe از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ و برخی از شاسی‌بلندهای جیپ گرند چروکی 4xe از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این شرکت تخمین می‌زند که حدود ۵ درصد از خودروهای فراخوان‌شده ممکن است این نقص را داشته باشند. مشکل مذکور پس از گزارش ۱۳ آتش‌سوزی پیدا شد که همگی هنگام پارک و خاموش‌بودن خودروها رخ داده‌اند.

با‌ وجود خطر جدی نقص یاد‌شده، استلانتیس هنوز به مشتریان اعلام نکرده که خودروهایشان را برای تعمیر به نمایندگی بیاورند. این شرکت گفته است که «راه‌حل به‌زودی ارائه می‌شود» و به مالکان اطلاع داده خواهد شد که چه زمانی می‌توانند وقت تعمیر بگیرند. در این فاصله، استلانتیس توصیه کرده است که مالکان اقدامات احتیاطی را برای کاهش خطر انجام دهند.

برای کاهش خطرهای احتمالی، استلانتیس توصیه کرده است که مالکان از شارژ مجدد خودروهای خود پرهیز کنند؛ زیرا وقتی سطح باتری خالی است، خطر کاهش می‌یابد. همچنین، این شرکت پیشنهاد می‌کند که تا زمان رفع ایراد، خودروهای معیوب دور از ساختمان‌ها و دیگر خودروها پارک شوند.

فراخوان تازه‌ی خودروهای جیپ عمدتاً مشتریان در ایالات‌ متحده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ به‌طوری‌که ۱۵۴٬۰۳۲ خودرو در این کشور فراخوان شده‌اند. در کانادا بیش از ۱۴ هزار خودرو و در مکزیک ۶۷۳ خودرو مشمول این فراخوان هستند. ۲۵,۵۰۲ خودرو خارج از آمریکای شمالی نیز مشمول این فراخوان می‌شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات