فروش خودروهای برقی تسلا باردیگر افزایش یافت
تسلا گزارش داد که در سهماههی منتهی به سپتامبر (شهریور و مهر)، ۴۶۹٬۷۹۶ خودرو تولید کرده که درمقایسهبا سهماههی سوم سال میلادی گذشته، ۹٫۱ درصد افزایش یافته است. تسلا میگوید در سهماههی سوم ۲۰۲۴، ۴۶۲٬۸۹۰ خودرو به مشتریان تحویل داد که درمقایسهبا سهماههی دوم ۲۰۲۳، درحدود ۶٫۳ درصد افزایش نشان میدهد.
گزارش جدید تسلا، حاکی از بهبود چشمگیر درمقایسهبا عملکرد سهماههی پیشین است. با افزایش ۱۴٫۴ درصدی تولید و رشد ۵٫۸ درصدی تحویل خودرو درمقایسهبا سهماههی دوم سال جاری میلادی، تسلا توانسته است به رشد چشمگیری در تولید و فروش محصولات خود دست یابد که نتیجهی افزایش فعالیتهای تولیدی و تجاری این شرکت درمقایسهبا ابتدای سال جاری است.
انتظار میرود مدل سایبرتراک سهم بسزایی در افزایش تولید و فروش تسلا داشته باشد؛ اما شرکت ایلان ماسک اطلاعات دقیقی دربارهی آمار تولید و تحویل این مدل ارائه نداده است.
عمدهی تولید و فروش تسلا همچنان متمرکز بر مدلهای ۳ و Y است؛ بهگونهای که در سهماههی سوم سال جاری، بهترتیب ۴۴۳،۶۶۸ و ۴۳۹،۹۷۵ دستگاه از این دو مدل تولید و تحویل مشتریان شد. سایر مدلها ازجمله سایبرتراک و مدل S و کامیون Semi در دستهبندی Other Models گنجانده شدهاند.
تسلا همچنان با مشکلات جدی در صنعت خودروهای برقی مواجه است. روند رشد فروش خودروهای تمامبرقی درمقایسهبا سالهای گذشته کُندتر شده و ترجیح مشتریان بهسمت خودروهای هیبریدی سوق یافته است.
ازآنجاکه تمرکز اصلی تسلا بر تولید خودروهای تمامبرقی است، درمقایسهبا رقبایی با تنوع محصولات بیشتر، احتمالاً در موقعیت رقابتی ضعیفتری قرار میگیرد.
درحالحاضر، تسلا با رقابت شدیدی در بازار خودروهای برقی، بهویژه در بازارهای ایالات متحده و چین، مواجه است. شرکتهایی همچون بیوایدی و جیلی در بازار چین با ثبت رکوردهای فروش چشمگیر، به رقبای جدی تسلا تبدیل شدهاند. باتوجهبه ارائهنشدن تفکیک آماری فروش براساس مناطق جغرافیایی، ارزیابی دقیق ضعفها و قوتهای تسلا درمقایسهبا رقبا امکانپذیر نیست.
تسلا میگوید گزارش جامع عملکرد مالی خود در سهماههی سوم سال جاری را ۲۳ اکتبر (۲ آبان) منتشر خواهد کرد. پیشازآن، در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر)، تسلا رونمایی محصول نوآورانهی خود، یعنی تاکسی رباتیک را در برنامه دارد.
نظرات