پیروزی دوباره تسلا؛ دادگاه اتهام فریب درباره قابلیت‌های سیستم خودران را رد کرد

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک در کنار خودرو تسلا
تسلا در پرونده‌ی خود مبنی‌بر فریب‌دادن خریداران با قابلیت‌های سیستم خودران پیروز شد.
تبلیغات

بنابر گزارش ورج، تسلا در پرونده‌ای پیروز شد که ادعاهای مربوط به سیستم خودران این شرکت را رد می‌کرد. قاضی این پرونده اعلام کرد که ادعاهای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درباره‌ی رانندگی خودکار این شرکت عمدتاً اغراق‌آمیز بوده و مصداقی بر کلاه‌برداری نیست.

این پرونده به‌ویژه به‌دلیل تأثیرات گسترده‌ای که می‌تواند بر صنعت خودروهای خودران داشته باشد، در کانون توجه قرار گرفته است. تسلا به رهبری ایلان ماسک همواره ادعا می‌کند که سیستم‌های اتوپایلت و رانندگی کاملاً خودران (FSD) این شرکت می‌توانند رانندگی خودکار را به سطح جدیدی برسانند. بااین‌حال، منتقدان معتقدند که این ادعاها بیش‌از‌حد خوش‌بینانه است و می‌تواند به خطرهای جدی برای رانندگان و عابران پیاده منجر‌ شود.

در این دادخواست، شاکیان ادعا می‌کنند که تسلا با تبلیغات گمراه‌کننده، مشتریان را به خرید خودروهایی ترغیب کرده است که قابلیت‌های ذکرشده را ندارند. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از صاحبان خودروها احساس کنند که فریب خورده‌اند و خودروهایشان در حد انتظار ایمن و کارآمد نیست.

قاضی این پرونده تشخیص داد که بسیاری از ادعاهای ماسک درباره‌ی قابلیت‌های رانندگی خودکار، نوعی «اغراق‌آمیزی شرکتی» یا بزرگ‌نمایی درباره‌ی محصولات آینده بوده است. ادعاهای دیگر این شرکت مبنی‌بر سیستم‌های خودران را نیز می‌توان به‌عنوان «اظهارات آینده‌نگر» طبقه‌بندی کرد؛ زیرا به انتظارات آینده برای این فناوری اشاره می‌کردند.

این پیروزی قانونی برای تسلا درکنار پیروزی‌ها این شرکت در سال گذشته برای سیستم خودران، برای ماسک و تسلا بسیار مهم خواهد بود. با این شرایط، تسلا همچنان تحت چندین تحقیق قضایی درباره‌ی ادعاهای مرتبط با رانندگی خودکار و عملکرد و نقش آن در تصادف‌های سطح جاده‌های ایالات متحده آمریکا است و ماسک انتظار دارد که روباتاکسی کاملاً خودران تسلا را ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) رونمایی کند.

این پرونده می‌تواند به‌عنوان نقطه‌ی عطفی در صنعت خودروهای خودران محسوب شود. با افزایش تعداد خودروهای خودران در جاده‌ها، نیاز به قوانین و مقررات دقیق‌تر برای اطمینان از ایمنی و کارایی این خودروها بیشتر احساس می‌شود. این دادخواست می‌تواند به‌عنوان هشداری برای سایر شرکت‌ها خودرو سازی باشد تا در تبلیغات خود دقت بیشتری به‌خرج دهند و از ارائه‌ی اطلاعات نادرست خودداری کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات