خودروساز چینی BYD بار دیگر رکوردشکنی کرد

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
لوگو BYD در بالای غرفه‌ای در نمایشگاه
بی‌وای با انتشار آمار فروش خود از رکوردشکنی دوباره در فروش خودروهای برقی خبر داد.
تبلیغات

BYD همچنان روند روبه‌رشد خود را ادامه می‌دهد و در ماه سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر ۱۴۰۳)، رکورد جدیدی در فروش خودروهای برقی ثبت کرد. این شرکت موفق شد ۴۱۹٬۴۲۶ دستگاه خودرو برقی به‌فروش برساند تا برای چهارمین ماه متوالی رکورد فروش خود را بشکند. این آمار افزایش ۴۵٫۹۱ درصدی فروش نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۱۲٫۴۲ درصدی نسبت‌به ماه آگوست (مرداد و شهریور) را نشان می‌دهد.

در ماه سپتامبر، بی‌وای‌دی موفق به فروش ۲۵۲٬۶۴۷ دستگاه خودرو پلاگین هیبریدی (PHEV) شد که هفتمین رکورد متوالی از ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) تاکنون محسوب می‌شود و نشان‌دهنده‌ی افزایش ۸۶٫۱۷ درصدی نسبت‌به سال گذشته و افزایش ۱۳٫۶۱ درصدی نسبت‌به ماه گذشته است.

کراس‌اور و سدان بی‌وای‌دی از نمای جلو
BYD

اگرچه فروش خودروهای تماماً برقی همچنان چشمگیر است، اما رشد کمتری را نشان می‌دهد. بی‌وای‌دی ۱۶۴٬۹۵۶ دستگاه خودرو تماماً برقی فروخت که افزایش ۹٫۱ درصدی نسبت‌به سال گذشته و افزایش ۱۱٫۱ درصدی نسبت‌به ماه گذشته را نشان می‌دهد.

تصمیم BYD برای توقف تولید خودروهایی با موتور احتراقی در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱)، همچنان نتایج قابل توجهی به‌همراه دارد. تمرکز استراتژیک بر خودروهای برقی به بی‌وای‌دی اجازه داده تا از افزایش تقاضای جهانی برای خودروهای برقی و هیبریدی بهره‌برداری کند.

با فروش ۴۱۷٬۶۰۳ دستگاه، خودروهای سواری سهم زیادی در آمار فروش بی‌وای‌دی دارند که افزایش ۴۵٫۵۶ درصدی نسبت‌به سال گذشته و افزایش ۱۲٫۶۱ درصدی نسبت‌به ماه آگوست (مرداد و شهریور) را نشان می‌دهد. فروش خودروهای تجاری، اگرچه حجم بسیار کمتری دارد، اما با رشد ۲۳۰٫۸۵ درصدی نسبت‌به سال گذشته، به ۱۸۲۳ دستگاه رسید.

بی‌وای‌دی ۳۳٬۰۱۲ دستگاه خودرو در بازارهای خارجی فروخت که افزایش ۱۷٫۷۴ درصدی نسبت‌به سال گذشته را نشان می‌دهد.

بی‌وای‌دی در مجموع ۱٬۱۳۴٬۸۹۲ خودرو فروخت که اولین فروش بیش‌از یک میلیون بی‌وای‌دی در یک فصل است و افزایش ۳۷٫۷۳ درصدی نسبت‌به سال گذشته و افزایش ۱۵٫۰۲ درصدی نسبت‌به سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد.

سری خودروهای Song با فروش رکوردشکن ۸۹٬۱۳۵ دستگاه، موفقیت چشمگیری کسب کرده است. این سری محبوب شامل مدل‌هایی همچون Song L EV و Song L DM-i و Song Pro DM-i و Song Plus EV و Song Plus DM-i می‌شود. سری Qin با فروش ۷۵٬۸۷۵ دستگاه در جایگاه بعدی قرار گرفت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات