پژو e-408 رونمایی شد؛ خودرو سدان جذاب با پیشرانه برقی

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو پژو e-408
پژو e-408 با پیشرانه‌ی برقی، طراحی چشم‌نواز و امکانات مدرن معرفی شد.
تبلیغات

پژو از خودرو برقی e-408 رونمایی کرد. e-408 در دسته‌ی سدان‌های فست‌بک قرار می‌گیرد و پایه و اساس مشترکی با پژو e-308 دارد، اما از پیشرانه‌ی منحصربه‌فرد و طراحی جذاب‌تری برخوردار است که پژو امید دارد به کمک آن بتواند با رقبای تثبیت‌شده‌ای مانند تسلا مدل ۳ و پولستار ۲ رقابت کند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو پژو e-408
Peugeot

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین e-408 و e-308، باتری است. e-408 باتری ۵۸٫۲ کیلووات‌ساعتی دارد که براساس معیارهای WLTP دامنه‌ی حرکتی ۴۵۳ کیلومتری را برای خودرو فراهم می‌کند که از تسلا مدل ۳ لانگ رنج و پولستار ۲ لانگ رنج با دامنه‌ی حرکتی به‌ترتیب ۶۲۸ کیلومتر و ۶۵۷ کیلومتر، کمتر است.

نمای جانبی خودرو پژو e-408
Peugeot

پژو می‌گوید متوسط مسافتی که مالکان روزانه با خودروهای هم‌رده با e-408 می‌پیمایند تنها ۴۵ کیلومتر است. بااین‌حال، در بازار رقابتی خودروهای برقی، نگرانی درمورد دامنه‌ی حرکتی همچنان یک دغدغه‌ی عمده برای بسیاری از خریداران محسوب می‌شود. ارائه‌ی تیپ دیگری از خودرو با ظرفیت باتری بیشتر، مانند نمونه‌ی ۹۸ کیلووات‌ساعتی موجود در مدل‌های e-3008 و e-5008، خودرو جدید پژو را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای مسافت‌های طولانی تبدیل می‌کند.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو پژو e-408
Peugeot

پژو e-408 می‌تواند با حداکثر توان ۱۲۰ کیلووات شارژ شود که نیمی از توان شارژ پشتیبانی‌شده توسط کیا EV6 است.

براساس بیانیه‌ی رسمی پژو، طراحی آیرودینامیک پژو e-408 با ضریب درگ ۰٫۲۸ به بهبود بازدهی انرژی کمک می‌کند. موتور برقی e-408 قدرتی معادل ۲۰۷ اسب بخار و ۳۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پژو اطلاعاتی در خصوص شتاب خودرو و زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت ارائه نکرده است.

نمای داخل کابین خودرو پژو e-408
Peugeot

از نظر ظاهری، پژو e-408 به جز یک نشان e در قسمت عقب، تفاوتی با نسخه‌ی بنزینی ندارد. به گفته‌ی پژو، این عدم تفاوت عمداً انجام شده تا «زیبایی ۴۰۸» حفظ شود.

نمایشگر مرکزی و دکمه‌های کنترلی خودرو پژو e-408
Peugeot

در داخل کابین، e-408 از جدیدترین نسخه‌ی i-Cockpit معروف پژو ستفاده شده که شامل فرمان جمع‌وجور، نمایشگر ۱۰ اینچی مخصوص راننده و نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعات‌سرگرمی می‌شود. قابلیت اتصال بی‌سیم به اپل کارپلی و اندروید اتو، و یک صفحه‌نمایش لمسی برای میانبرهای i-Toggle، امکانات داخلی خودرو را تکمیل می‌کنند.

پژو e-408 در اواسط آبان در نمایشگاه خودرو پاریس به‌نمایش گذاشته خواهد شد. قیمت خودرو در اروپا از ۴۳٬۹۰۰ یورو (۴۸٬۴۵۵ دلار) برای مدل Allure و ۴۵٬۹۰۰ یورو (۵۰٬۶۶۳ دلار) برای مدل GT شروع می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات