بار دیگر فراخوان و بار دیگر سایبرتراک؛ ۲۷ هزار دستگاه از وانت‌های تسلا فراخوان شدند

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
تسلا سایبرتراک / Tesla Cybertruck مدل مشکی
ظاهراً یک نقص دیگر در سایبرتراک موجب شده است تا تسلا فراخوانی جدید برای حل آن صادر کند.
تبلیغات

تسلا فراخوانی برای خودرو سایبرتراک به‌دلیل مشکل نرم‌افزاری معیوب که باعث کندی نمایش تصویر دوربین عقب می‌شد، صادر کرد. این پنجمین فراخوان برای این وانت برقی است. فراخوان‌های دیگر شامل برف‌پاک‌کن‌های معیوب، مشکل در بخش‌های تزئينات داخلی خودرو و گیرکردن پدال گاز بودند.

طبق گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، این فراخوان شامل بیش از ۲۷ هزار سایبرتراک تولیدشده بین ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۲ آبان ۱۴۰۲) و ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) می‌شود که تقریباً تمامی سایبرتراک‌های ساخته شده را در بر می‌گیرد.

وانت‌های سایبرتراک با نسخه‌ی نرم‌افزاری ۲۰۲۴.۳۲.۵.۲ یا بالاتر ممکن است دچار مشکلی شوند که در آن هنگام تعویض دنده به دنده‌ی عقب، دوربین دید عقب تا ۶ الی ۸ ثانیه تأخیر دارد و صفحه‌ی خالی را به راننده نشان می‌دهد. طبق مقررات فعلی، حداکثر تأخیر مجاز برای دوربین دید عقب خودرو ۲ ثانیه است.

با اینکه هیچ گزارشی از تصادف یا جراحتی به این دلیل گزارش نشده، اما این دست خودروها به‌دلیل دید ضعیف در قسمت عقب، نیاز دارند تا از سیستم دوربین عقب بهره‌مند باشند. تسلا پس از اطلاع از این موضوع فراخوان داوطبانه‌ای انجام داد و درحال انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان برای حل این مشکل است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات