بوگاتی طراحی‌های اولیه خودرو شیرون را به‌نمایش گذاشت

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین بوگاتی شیرون از بغل
بوگاتی ماکت‌هایی را به‌نمایش گذاشته است که طرح‌های اولیه‌ی ابرخورو شیرون را نشان می‌دهند.
تبلیغات

در سال ۲۰۰۸، بوگاتی ماکت‌هایی با مقیاس کوچک‌تر از چیزی که قرار بود بعداً شیرون لقب بگیرد، ساخت. در آن زمان مدل ویرون قدرتمند‌ترین ساخته‌ی بوگاتی بود و تنها ۳ سال از معرفی آن می‌گذشت. نهایتاً در سال ۲۰۱۶ و در نمایش خودرو ژنو، نسخه‌ی جدید بوگاتی، یعنی مدل شیرون رونمایی شد.

به گزارش Motor1، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵، زمانی که بوگاتی Vision Gran Turismo را به‌نمایش گذاشت، سرنخی از ظاهر ابرخودرو جدید این شرکت یافت شد. حال تصاویری از ماکت‌هایی که ۱۶ سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد منتشر شده است. تصاویر، ماکت‌هایی با مقایس ۱:۴ را نشان می‌دهند. تازه دو سال پس از ساخت این ماکت‌ها، بوگاتی نسخه‌ی سوپر اسپرت ویرون را رونمایی کرد.

ماکت طرح های مختلف بوگاتی شیرون که هیچ گاه نهایی نشدند
Bugatti
ماکت طرح های مختلف بوگاتی شیرون که هیچ گاه نهایی نشدند
ماکت طرح های مختلف بوگاتی شیرون که هیچ گاه نهایی نشدند

در تصاویر می‌توانیم شاهد نفوذ زبان طراحی ویرون در قسمت عقبی برخی از ماکت‌ها با چهار چراغ عقب باشیم. یکی از این ماکت‌ها، چراغ‌های عقبی به صورت منحنی در گوشه‌های قسمت عقب خود دارد. بوگاتی همچنین انواع فرم چراغ عقب مانند C شکل، شش ضلعی، گرد و روی هم را نیز امتحان کرده است. همچنین نمونه‌ای تقریباً مشابه با چراغ عقب نازک و افقی LED شیرون نیز در این نمونه‌ها به‌چشم می‌خورد.

چیزی که در میان خودروهای مدل رونمایی شده یکسان نیست طراحی چرخ‌ها است. جالب است که از میان ماکت‌های پیشنهادی، همه‌ی آن‌ها خطوط C شکل را که به‌نوعی امضای طراحی بوگاتی است ندارند. در یکی از خودروها حتی خبری از بالچه‌های مرکزی جلو و عقب هم نیست. موتور فوق‌العاده‌ی ۱۶ سیلندر W شکل بوگاتی با ۸ لیتر حجم در این مدل طوری قرار گرفته است که نسبت‌به شیرون بیشتر در معرض دید قرار داشته باشد.

در قسمت جلویی نیز شاهد تنوع فراوانی هستیم که شامل نوارهای عمودی دوگانه و اشکال دیگری می‌شود. در هیچ‌کدام از طراحی‌ها مربع‌های چهارگانه‌ی مورد استفاده در چراغ جلوی شیرون دیده نمی‌شود. پس احتمالاً بوگاتی ماکت‌هایی را که شباهت زیادی به نسخه‌ی فعلی شیرون دارند عمومی نکرده است.

شاید بپرسید که چرا بوگاتی ماکت‌های شیرون را به‌نمایش گذاشته است؟ موزه‌ی ملی اتومبیل The Loh Collection درحال برنامه‌ریزی یک سمینار دو روزه درباره‌ی تکامل طراحی ابرخودروها است. در این سمینار طرح و عکس‌های دیده‌نشده‌ از طراحی ابرخودروها از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۳ به‌صورت عمومی نمایش داده خواهند شد. همچنین آخیم آنشیدت، رئیس سابق طراحی بوگاتی، برای ارائه‌ای درمورد چگونگی شکل‌گیری ابرخودرو شیرون در این سمینار حضور خواهد داشت.

این رویداد در دیتزه‌هولتزتال آلمان و در تاریخ‌های ۸ و ۹ نوامبر (۱۸ و ۱۹ آبان) برگزار می‌شود و ماته ریماک، مدیرعامل بوگاتی ریماک نیز در این سمینار شرکت خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات