هیولای جاده‌ها؛ خودرو قدرتمند F-150 Raptor شلبی رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو فورد F-150 Raptor Shelby
مدل سفارشی پیکاپ قدرتمند فورد F-150 شلبی با قدرت سرسام‌آور و ظاهری تهاجمی معرفی شد.
تبلیغات

شرکت Shelby America بیش‌از یک دهه است که به ارتقای توانایی‌های پیکاپ پرقدرت فورد F-150 پرداخته و اکنون پکیج‌های سفارشی جدیدی را برای جدیدترین نسل F-150 رپتور عرضه کرده است. این پکیج‌ها با ارتقاهای قابل توجه در زمینه‌ی عملکرد و قابلیت‌های آفرودی، قیمت بالایی دارند و برای تمام تیپ‌های رپتور قابل سفارش هستند.

Shelby Baja Raptor مدل ۲۰۲۴، مجهز به پیشرانه‌ی V6، توان خروجی ۵۵۰ اسب بخار را از موتور ۳٫۵ لیتری اکوبوست تویین‌توربو بیرون می‌کشد. این پیشرانه به‌منظور ارتقای عملکرد، به تجهیزات پیشرفته‌ای از جمله سپر حرارتی یکپارچه، لوله‌ی ورودی هوای تقویت‌شده، ورودی هوای آزاد با فیلتر جریان بالا و مبدل حرارتی آلومینیومی مجهز شده است.

نمای جلو خودرو فورد F-150 شلبی رپتور Baja
Shelby

مدل Raptor R، پیشرانه‌ی سوپرشارژر ۵٫۲ لیتری V8 خود را از موستانگ GT500 قرض گرفته است که بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. شلبی با افزودن سوپرشارژر ۳٫۸ لیتری Whipple و سیستم اگزوز Borla، بر توان و عملکرد این خودرو می‌افزاید. هر دو مدل رپتور به سیستم تعلیق BDS، رینگ‌های فورج‌کاری‌شده‌ی ۱۸ اینچی Shelby Raptor Flow، لاستیک‌های آفرود ۳۷ اینچی و سیستم خنک‌کننده‌ی تقویت‌شده مجهز شده‌اند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو فورد F-150 شلبی رپتور Baja
نمای جانبی جلو خودرو فورد F-150 شلبی رپتور Baja
نمای سه‌چهارم جلو خودرو فورد F-150 شلبی رپتور Baja

از سایر تغییرات شلبی رپتور می‌تون به کاپوت Baja Raptor با دریچه‌های هوا و جلوپنجره‌ی سفارشی مجهز به چراغ‌های LED اشاره کرد. سپرهای فولادی نصب‌شده روی خودرو، ضمن افزایش مقاومت و استحکام، به تجهیزات کاربردی همچون نقاط بازیابی، دو چراغ LED اضافه، یک نوار نوری LED به طول ۷۶ سانتی‌متر و دریچه‌های تهویه مجهز شده‌اند. سپر عقب نیز از دو چراغ LED مربع‌شکل بهره می‌برد.

موتور خودرو فورد F-150 شلبی رپتور Baja
صندلی خودرو فورد F-150 شلبی رپتور Baja
نمای سه‌چهارم جلو خودرو فورد F-150 شلبی رپتور Baja

در فضای داخلی، شلبی با افزودن المان‌های اختصاصی، تجربه‌ای لوکس و اسپرت را برای سرنشینان فراهم می‌کند. از جمله روکش چرمی صندلی‌ها با دوخت‌های قرمز رنگ، کف‌پوش‌های گلدوزی شده با لوگوی شلبی و پدال‌های آلومینیومی. نصب یک پلاک شناسایی مجهزبه شماره‌سریال روی داشبورد، اصالت و منحصربه‌فرد بودن خودرو را تأیید می‌کند.

قیمت پکیج سفارشی V6 و V8 خودرو فورد F-150 شلبی رپتور به‌ترتیب ۵۱٬۹۹۵ دلار و ۵۴٬۹۹۵ دلار است. قیمت فورد F-150 رپتور ۲۰۲۴ از ۸۰٬۴۳۵ دلار شروع می‌شود. پکیج Raptor R به‌میزان ۳۱٬۹۲۵ دلار به قیمت خودرو اضافه می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات