مدل نادر خودرو Skyline GT-R از کلکسیون نیسان دزدیده شد!

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
اسکای‌لاین GT-R مدل R32  از نمای سه‌رخ جلو
سارقان یک نیسان اسکای‌لاین GT-R مدل R32 نادر را از کلکسیون شرکت ژاپنی در استرالیا دزدیدند.
تبلیغات

نیسان Skyline GT-R مدل R32 یکی از معروف‌ترین و پرطرفدار‌ترین خودروهای اسپرت تمام دوران‌هاست، تا جایی که مدل‌های دست‌دوم این خودرو در بازار آمریکا حداقل ۷۵ هزار دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. متاسفانه، همین محبوب بودن، اسکای‌لاین را به‌‌ یکی از وسوسه‌انگیزترین گزینه‌ها برای سارقان بدل می‌کند. نیسان به‌تازگی باخبر شده که یک R32 از کلکسیون تاریخی این خودروساز در استرالیا به‌سرقت رفته است.

اسکای‌لاین GT-R مدل R32 از نمای جانبی
Nissan

سخنگوی نیسان استرالیا در مصاحبه‌ای با News.com.au درباره‌ی دزدی نیسان اسکای‌لاین GT-R، تأیید کرد که این خودرو اسپرتِ نادر از دفتر مرکزی شرکت در ملبورن دزدیده شده است. این سخنگو گفت: «متاسفانه، R32 GT-R اصلی ما به‌سرقت رفته و اکنون تحت تحقیقات پلیس است.»

اسکای‌لاین GT-R مدل R32  از نمای سه‌رخ عقب
Nissan

خودرو مورد نظر یک نیسان اسکای‌لاین GT-R قرمز تیره مدل ۱۹۹۱ با پلاک ایالت ویکتوریا استرالیا، (GTR 091) است. این خودرو کاملاً در وضعیت فابریک کارخانه‌ای قرار دارد و در زمره‌ی نخستین خودروهای فروخته شده در این منطقه به‌شمار می‌رود. نیسان این خودرو را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرده بود و از آن به‌طور منظم در رویدادهای تبلیغاتی استفاده می‌کرد. ارزش این خودرو حدود ۱۷۰ هزار دلار آمریکا (یا ۲۵۰ هزار دلار استرالیا) تخمین زده می‌شود.

اسکای‌لاین GT-R مدل R32  از نمای عقب
Nissan

جزئیات زیادی درمورد سرقت یا هویت مظنونین در دست نیست؛ اما نیسان استرالیا با پلیس ویکتوریا برای پیدا کردن خودرو و سارقان همکاری می‌کند. آن‌ها از هر کسی که در این منطقه اطلاعاتی دارد درخواست کرده‌اند که با آن‌ها تماس بگیرد.

موتور نیسان اسکای‌لاین GT-R مدل R32
درون کابین نیسان اسکای‌لاین GT-R مدل R32
چراغ و اسپویلر عقب اسکای‌لاین GT-R مدل R32
اسکای‌لاین GT-R مدل R32  از نمای جلو

با توجه به اینکه تنها ۱۰۰ دستگاه R32 بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ به استرالیا وارد شده، اسکای‌لاین GT-R یکی از نادرترین خودروهای کل کشور است. این خودرو تاریخچه‌ای غنی در استرالیا دارد، در طول دهه ۱۹۹۰، اسکای‌لاین GT-R در مسابقات قهرمانی تورینگ استرالیا (ATCC) شرکت می‌کرد و تیم گیبسون موتوراسپورت با خودروهای مسابقه‌ای R32 خود در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ قهرمانی ATCC و مسابقات Bathurst 1000 را به‌دست آورد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات