شاسی‌بلند برقی بی‌وای‌دی Denza N9 معرفی شد؛ غول‌پیکر و لوکس با موتور برقی سه‌گانه ۹۵۲ اسب‌بخاری

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو بی‌وای‌دی دنزا D9
دنزا N9 کراس‌اور لوکس، پرقدرت و غول‌پیکری است که با فناوری‌های پیشرفته می‌خواهد رقبایش را به‌ چالش بکشد.
تبلیغات

بی‌وای‌دی تصاویر رسمی کراس‌اور برقی دنزا N9 را منتشر کرد؛ خودرویی سه‌ردیفه که روی پلتفرم e-Platform 3.0 توسعه پیدا کرده است و می‌خواهد رقبای تثبیت‌شده‌ای مانند Li Auto L9 و Aito M9 را در بازار چین به چالش بکشد.

طراحی خارجی دنزا N9 با جلوپنجره‌ی ساده، لوگو دنزا و سقف مجهز به حسگر LiDAR، ظاهری مدرن و آینده‌نگر دارد. آینه‌های جانبی دیجیتال، دستگیره‌های در یکپارچه و خطوط صاف بدنه بر زیبایی و آیرودینامیک خودرو افزوده‌اند.

نمای جلو خودرو بی‌وای‌دی دنزا D9
BYD

قدرت دنزا N9 از سه موتور برقی Yisanfang e3 تأمین می‌شود که شامل یک موتور جریان متناوب (AC) القایی (آسنکرون) در محور جلو با ۳۰۸ اسب بخار قدرت و دو موتور سنکرون آهنربای دائم در محور عقب هرکدام با قدرت ۳۲۲ اسب بخار است. بدین ترتیب مجموع توان خودرو به عدد خیره‌کننده‌ی ۹۵۲ اسب بخار می‌رسد؛ البته باید منتظر تأیید رسمی بی‌وای‌دی بمانیم.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو بی‌وای‌دی دنزا D9
نمای سه‌چهارم جلو خودرو بی‌وای‌دی دنزا D9

دنزا N9 با طول ۵٫۳ متر، در دسته‌ی شاسی‌بلندهای بزرگ جای می‌گیرد. این خودرو فضای داخلی جادار و کابینی هوشمند دارد و به یخچال داخلی مجهز است که قابلیت تنظیم دما روی حالت سرد یا گرم را فراهم می‌کند.

نمای جانبی خودرو بی‌وای‌دی دنزا D9
BYD

N9 بخشی از برنامه‌ی بلندپروازانه‌ی دنزا برای عرضه‌ی هشت مدل جدید در سه سال آینده است. این خط تولید شامل سه کراس‌اور N7 و N8 و N9، یک مینی‌ون به‌نام D9 و سه سدان می‌شود.

انتظار می‌رود که دنزا N9 تا پایان سال جاری میلادی، در نسخه‌ی تمام‌برقی و نسخه‌ی پلاگین هیبریدی به بازار عرضه شود. بی‌وای‌دی تصاویر فضای داخلی خودرو را منتشر نکرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات