خودروهای درون‌سوز به‌آرامی در حال مرگ هستند؛ محبوبیت روزافزون هیبریدی‌ها و برقی‌ها

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
Elantra
با افزایش علاقه‌ی مردم به خودروهای الکتریکی و هیبریدی، درحال نزدیک‌شدن به پایان سلطه‌ی خودروهای درون‌سوز هستیم.
تبلیغات

فاصله‌ی زیادی تا پایان عصر خودروهای درون‌سوز باقی نمانده است. بر اساس گزارش اتحادیه‌ی نوآوری خودروسازی، سهم بازار این خودروها در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ با ۲٫۳ درصد کاهش مواجه شد.

اگرچه خودروهای درون‌سوز هنوز بخش بزرگی از بازار خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند، اما با افزایش فروش خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی، سلطه‌ی مدل‌های درون‌سوز در حال کاهش است.

خودروهای درون‌سوز در سال ۲۰۱۶ حدود ۹۷ درصد از فروش خودروهای ایالات‌متحده را تشکیل می‌دادند، اما خودروهایی که از پیشرانه‌های جایگزین بهره می‌برند در مسیر رسیدن به سهم ۲۵ درصدی از فروش خودروهای جدید هستند. سهم خودروهای درون‌سوز در سال جاری به ۷۸ درصد رسید که نسبت‌ به دوران قبل‌ از کرونا ۱۸ درصد کاهش یافته است.

سهم بازار خودروهای درون سوز
سهم بازار خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴
Autosinnovate

افزایش تنوع محصولات و ارائه‌ی مشوق‌های دولتی ازجمله مهم‌ترین دلایل رشد خودروهای هیبریدی و الکتریکی در سال‌های اخیر به‌شمار می‌روند. هرچند سرعت کاهش سهم بازار خودروهای درون‌سوز در سال ۲۰۲۴ نسبت‌ به سال‌های گذشته کندتر شده است، اما مصرف‌کنندگان همچنان به گزینه‌های جایگزین روی می‌آورند.

سهم بازار خودروهای برقی
سهم بازار خودروهای برقی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴
Autosinnovate

برخی تحلیلگران باور دارند که رشد بازار خودروهای برقی با گذر از خریدارانِ آشنا به فناوری به خریدارانی که کمتر با فناوری آشنایی دارند، کندتر خواهد شد. برخی مصرف‌کنندگان نیز احساس می‌کنند که خودروسازان با کاهش مدل‌های درون‌سوز، آن‌ها را به خرید خودروهای برقی یا هیبریدی مجبور می‌کنند.

به‌عنوان مثال، تویوتا کمری جدید فقط در مدل هیبریدی عرضه می‌شود که این مسئله برخی خریداران را به انتخاب مدل‌های دیگر مانند هوندا آکورد سوق می‌دهد. در نهایت، با وجود کندشدن رشد خودروهای برقی، کاملاً واضح به‌نظر می‌رسد که خودروهای درون‌سوز به‌تدریج جایگاه خود را در بازار از دست می‌دهند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات