آئودی Q6 Sportback E-Tron 2025 معرفی شد؛ شاسی‌بلند برقی با نمایشگرهای غول‌پیکر، طراحی جذاب و شتاب ۴٫۳ ثانیه

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
مطالعه 5 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron
آئودی Q6 Sportback E-Tron، در اصل همان Q6 E-Tron است که ظاهری اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر دارد.
تبلیغات

آئودی از نسخه‌ی کوپه‌ی کراس‌اور برقی Q6 E-Tron رونمایی کرد. Q6 Sportback E-Tron همان ظاهر مدل اصلی را حفظ کرده است؛ با این تفاوت که خط سقف شیب‌دارتری دارد که ظاهر اسپرت‌تری به خودرو می‌بخشد.

آئودی ادعا می‌کند برای طراحی سقف شیب‌دار Q6 Sportback E-Tron از نسل اول کوپه‌ی TT الهام گرفته است؛ ادعایی که با توجه به بدنه‌ی بزرگ‌تر خودرو چندان با واقعیت جور در نمی‌آید و صرفاً جنبه‌ی بازارگرمی دارد.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی Audi Q6 Sportback E-Tron
Audi

مانند تعدادی از مدل‌های جدید آئودی، Q6 Sportback E-Tron نیز از سبک چراغ‌های دوتکه در جلو استفاده می‌کند. طراحی مدل‌های جدید آئودی بسیار به‌هم شبیه شده است؛ موضوعی که می‌تواند انتقاد خریداران را به‌دنبال داشته باشد.

فرم کوپه‌مانند کراس‌اور جدید آئودی به‌بهای از بین رفتن فضای صندوق‌ عقب تمام شده است. در حالت عادی ۵۱۱ لیتر فضا وجود دارد و با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به ۱۳۷۳ لیتر می‌رسد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی Audi Q6 Sportback E-Tron
نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی Audi Q6 Sportback E-Tron
نمای جانبی خودرو آئودی Audi Q6 Sportback E-Tron

کابین خودرو اساساً با Q6 E-Tron هیچ تفاوتی ندارد. سه نمایشگر ۱۱٫۹ اینچی، ۱۴٫۵ اینچی و ۱۰٫۹ اینچی به‌ترتیب برای راننده، سیستم اطلاعات‌سرگرمی و سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. نمایشگر هدآپ (سربالا) به‌صورت سفارشی در دسترس قرار می‌گیرد.

سیستم صوتی پیشرفته‌ی Bang & Olufsen با ۲۰ اسپیکر، از جمله چهار اسپیکر تعبیه‌شده در پشت‌سری‌های جلو، تجربه‌ای لذت‌بخش از شنیدن موسیقی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

نمای داخل کابین خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron
Audi
صندلی‌های عقب خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron
نمای داخل کابین خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron

خریداران می‌توانند خودرو جدید آئودی را در نسخه‌های دیفرانسیل عقب (تک‌موتوره) یا چهارچرخ‌محرک (دو موتوره) خریداری کنند. ظرفیت باتری‌پک خودرو بسته به انتخاب مشتری می‌تواند ۷۵٫۸ کیلووات‌ساعت یا ۹۴٫۹ کیلووات‌ساعت باشد.

بر اساس بیانیه‌ی رسمی آئودی، مدل قوی‌تر SQ6 با دو موتور برقی و ۴۸۳ اسب بخار قدرت به ۴٫۳ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت نیاز دارد. مدل چهارچرخ‌محرک (Quattro) با تولید ۳۸۲ اسب بخار، ظرف ۵٫۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron
Audi

مدل دیفرانسیل عقب با ۳۰۲ اسب بخار برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت به ۶٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد. مدل پایه‌ی Q6 Sportback E-Tron قدرت ۲۴۸ اسب بخار دارد و ظرف هفت ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron
نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron
نمای جانبی خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron
فضای صندوق عقب خودرو آئودی Audi SQ6 Sportback E-Tron

مدل دیفرانسیل عقب Q6 Sportback E-Tron با باتری‌پک ۹۴٫۹ کیلووات‌ساعت بر اساس معیارهای WLTP، دامنه‌ی حرکتی ۶۵۶ کیلومتری دارد که بیشتر از سایر نسخه‌ها است. مدل ارزان‌تر با باتری‌پک ۷۵٫۸ کیلووات‌ساعتی می‌تواند ۵۴۵ کیلومتر طی کند.

آئودی می‌گوید کراس‌اور برقی جدیدش بسته به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید، از حداکثر توان شارژ ۲۷۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند که در این صورت ۲۲ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد برسد. با صرف ۱۰ دقیقه در ایستگاه شارژ، می‌توان دامنه‌ی حرکتی ۲۶۵ کیلومتری را برای خودرو فراهم کرد.

برخلاف Q4 E-Tron Sportback که روی پلتفرم MEB ساخته شده است، Q6 Sportback E-Tron از سیستم تعلیق بادی تطبیقی بهره می‌برد که سواری نرم و راحت را تضمین می‌کند.

بهره‌مندی از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی، امکان شارژ سریع‌تر خودرو را فراهم می‌کند. آئودی قیمت خودرو جدیدش را فعلاً اعلام نکرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات