دانگ‌فنگ می‌خواهد با خودرو برقی Voyah Zhiyin در بازارهای جهانی، تسلا مدل Y را به چالش بکشد

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو دانگ‌فنگ Voyah Zhiyin
کراس‌اور برقی جدید دانگ‌فنگ با قیمت منطقی و دامنه‌ی حرکتی بالایی می‌خواهد تسلا مدل Y را به چالش بکشد.
تبلیغات

دانگ‌فنگ، جدیدترین محصول خود را با نام Voyah Zhiyin رونمایی کرد. این کراس‌اور برقی، تحت برند Voyah عرضه شده است و می‌خواهد در بازارهای بین‌المللی به‌طور مستقیم با تسلا مدل Y محبوب رقابت کند.

Zhiyin چهارمین مدل Voyah و اولین خودرویی محسوب می‌شود که روی نسل جدید پلتفرم برقی Courage ساخته شده است. دو تیپ از Zhiyin عرضه می‌شود: نسخه‌ی تک‌موتوره با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶٫۸ ثانیه و نسخه‌ی دو موتوره با شتاب ۴٫۹ ثانیه.

نمای جلو خودرو دانگ‌فنگ Voyah Zhiyin
Dongfeng

خریداران می‌توانند خودرو جدید دانگ‌فنگ را با باتری‌پک ۷۷ کیلووات‌ساعت، ۷۹ کیلووات‌ساعت یا ۱۰۹ کیلووات‌ساعت سفارش دهند. دو باتری‌پک کوچک‌تر از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) هستند، در حالی که باتری‌پک ۱۰۹ کیلووات‌ساعتی دارای سلول‌های لیتیوم سه‌گانه است.

Zhiyin با هرکدام از باتری‌پک‌های نام‌برده به‌ترتیب دامنه‌ی حرکتی ۶۲۵ کیلومتر، ۵۷۰ کیلومتر و ۶۵۰ کیلومتر و در مدل لانگ رنج دامنه‌ی حرکتی ۹۰۱ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو دانگ‌فنگ Voyah Zhiyin
Dongfeng

به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، کراس‌اور جدید دانگ‌فنگ می‌تواند در تنها ۱۰ دقیقه از ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ شود. اعداد اعلام‌شده از سوی دانگ‌فنگ چشمگیر هستند؛ اما باید تا زمان اثبات در بررسی‌های عمیق، به‌دیده‌ی شک‌وتردید به آن‌ها نگاه کرد.

نمای داخل کابین خودرو دانگ‌فنگ Voyah Zhiyin
Dongfeng

Zhiyin طولی برابر با ۴۷۲۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۳۶ میلی‌متر دارد و فاصله‌ی بین محوری‌اش به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد. چنین ابعادی Zhiyin را مستقیماً در رقابت با تسلا مدل Y قرار می‌دهد که طول ۴۷۵۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۲۱ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۲۴ میلی‌متر دارد و فاصله‌ی محوری‌اش کمی کوتاه‌تر و برابر با ۲۸۹۰ میلی‌متر است.

دانگ‌فنگ شروع قیمت Zhiyin را در بازار چین از حدود ۲۷٬۳۳۰ دلار اعلام کرده است. قیمت خودرو در قوی‌ترین تیپ به حدود ۳۲٬۹۰۰ دلار می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات