رنو ۴ در کالبد خودرو برقی به حیات برگشت

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
خودرو برقی رنو ۴ از نمای جلو
نسخه‌ی برقی خودرو محبوب رنو ۴ با پشتیبانی از ChatGPT رونمایی شد.
تبلیغات

رنو در نمایشگاه خودرو پاریس، خودرو افسانه‌ای رنو ۴ را احیا کرد. رنو ۴ E-Tech که در پاریس رونمایی شد، نسخه‌ی مدرن و برقی خودرو کلاسیک رنو ۴ است.

رنو تلاش کرده است تا زبان طراحی و DNA کلاسیک رنو ۴ را در محصول جدیدش پیاده کند. در نمای جلویی رنو ۴ E-Tech، همانند پدرش، چراغ‌های گرد دوگانه به‌چشم می‌خورد. همچنین بخش پشتی رنو ۴ E-Tech نیز همانند نسخه‌ی کلاسیک حالتی شیب‌دار دارد.

خودرو برقی رنو ۴ از نمای بغل
Renault

رنو در سپر خودرو جدیدش، کلاهک‌های پلاستیکی قابل‌تعویضی را قرار داده است تا در زمان پارک‌کردن در فضاهای تنگ، آسیب چندانی به بدنه‌ی خودرو وارد نشود. تمامی مدل‌های رنو ۴ E-Tech با رینگ ۱۸ اینچی یا بزرگ‌تر به بازار عرضه می‌شوند.

رنو ۴ کلاسیک خودرویی چندمنظوره بود که هم به‌عنوان خودرو شهری جمع‌وجور و هم خودرو خانوادگی برای سفر‌های آخر هفته، عملکرد مناسبی داشت. رنو ۴ E-Tech نیز ابعادی کاربردی شبیه نسخه‌ی کلاسیک دارد. از رقبای رنو ۴ E-Tech می‌توان به پژو e-2008 و جیپ اونجر اشاره کرد.

خودرو برقی رنو ۴ از نمای بغل
Renault

رنو ۴ E-Tech تنها در دو چرخ جلو متحرک است و احتمالاً هیچ مدل چهارچرخ متحرکی به بازار عرضه نشود. این خودرو با دو نوع باتری و پیشرانه دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. در یکی از مدل‌ها، باتری ۴۰ کیلووات‌ساعتی با برد ۳۰۰ کیلومتر در کنار موتور الکتریکی ۱۲۰ اسب‌بخاری قرار گرفته است. این نسخه می‌تواند در مدت ۱۱ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

نسخه‌ی قوی‌تر رنو ۴ E-Tech به باتری ۵۲ کیلووات‌ساعتی با برد ۴۰۰ کیلومتر و موتور الکتریکی ۱۵۰ اسب‌بخاری مجهز است. این نسخه شتاب ۸٫۵ ثانیه‌ای دارد.

نمای داخلی خودرو برقی رنو ۴
Renault

هر دو نوع باتری رنو ۴ E-Tech را می‌توان به‌صورت AC با سرعت ۱۱ کیلووات شارژ کرد. باتری کوچک‌تر ۴۰ کیلووات‌ساعتی می‌تواند به‌صورت DC با سرعت ۸۰ کیلووات شارژ شود. سرعت شارژ باتری ۵۲ کیلووات‌ساعتی در این حالت به ۱۰۰ کیلووات می‌رسد. رنو ادعا می‌کند که در حالت DC، خودرو جدیدش در مدت ۳۰ دقیقه از ۱۵ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

در نمای داخلی رنو ۴ E-Tech، نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی به‌چشم می‌خورد. این خودرو از سیستم مالتی‌مدیا openR link رنو استفاده می‌کند. در این سیستم قابلیت‌های متنوع ChatGPT و گوگل گنجانده شده است. فضای صندوق رنو ۴ E-Tech حدود ۴۲۰ لیتر است.

رنو هنوز اطلاعات دقیقی درمورد زمان عرضه و قیمت خودرو جدیدش منتشر نکرده است. انتظار می‌رود که رنو ۴ E-Tech در بازه‌ی قیمتی ۳۳٬۳۰۰ تا ۴۲٬۸۰۰ یورو به‌فروش برسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات