مدل ۲۰۲۵ خودرو کوروت ZR1 رکوردهای سرعت را جابه‌جا کرد

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو شورولت کوروت C8 ZR1
شورولت کوروت ZR1، در عملکردی استثنایی، رکوردهای جدیدی در پیست از خود به‌جا گذاشت.
تبلیغات

کوروت از زمان معرفی‌اش در سال ۱۹۵۳ به‌عنوان نمادی از خودرویی با عملکرد قدرتمند و قیمت مقرون‌به‌صرفه در صنعت خودروسازی آمریکا شناخته می‌شود. درحالی‌که خودروسازان اروپایی همچون فراری و پورشه سال‌ها است بر بازار ابرخودروهای لوکس تسلط دارند، کوروت فرصتی برای آمریکایی‌ها فراهم کرد تا با قیمتی مناسب‌تر، وارد دنیای خودروهای اسپرت پرقدرت شوند.

امروزه، کوروت فراتر از یک خودرو اسپرت معمولی محسوب می‌شود. کوروت ZR1 مدل ۲۰۲۵ با جهشی قابل توجه، خود را به سطح ابرخودروها رسانده است؛ خودرویی مجهز به موتور ۵٫۵ لیتری V8 دو توربوشارژ LT7 که قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند؛ چنین قدرت خارق‌العاده‌ای به ZR1 اجازه می‌دهد تا عملکردی در سطح ابرخودروها داشته باشد و رقبای قدرتمند خود را به‌چالش بکشد.

اعضای تیم مهندسی در کنار دو خودرو شورولت کوروت C8 در پیست
Chevrolet

طبق بیانیه‌ی رسمی شورورلت، کوروت ZR1 در آلمان در مرکز آزمون‌های خودرویی ATP به حداکثر سرعت ۲۳۳ مایل‌برساعت (۳۷۵ کیلومتربرساعت) دست یافت. برای اولین‌بار، کوروت نه تنها با ابرخودروهای اروپایی برابری می‌کند، بلکه استاندارد جدیدی را در این حوزه تعیین کرده است.

تیم مهندسی جنرال موتورز اطمینان حاصل کرده که تمامی اجزای ZR1 برای عملکرد در سرعت‌های بالا بهینه شده‌اند. حالت جدید Top Speed شورولت، تنظیمات شاسی و آیرودینامیک خودرو را برای دستیابی به بیشترین سرعت در پیست‌، بهینه‌سازی می‌کند. در طول آزمایش‌، چندین نمونه‌ی اولیه‌ی ZR1 موفق شدند از سرعت ۳۷۰ کیلومتربرساعت فراتر روند و بدین ترتیب جایگاه خود را به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان تثبیت کردند.

گذار از خودرو اسپرت قدرتمند به ابرخودرو، فرآیندی تدریجی بود. نسل هشتم کوروت (C8) با تغییر ساختار به موتور وسط در سال ۲۰۲۰، انقلابی در طراحی این خودرو ایجاد کرد، تعادل و عملکرد کوروت را به سطحی جدید ارتقا داد و به شورولت اجازه داد تا نهایت توانایی‌های این خودرو را به‌نمایش بگذارد. کوروت C8 پایه با قدرتی معادل ۴۹۰ اسب بخار عرضه شد و مدل Z06 با افزایش قدرت به ۶۷۰ اسب بخار، مرزها را جابه‌جا کرد؛ اما ZR1 همه چیز را به سطحی فراتر برد.

کوروت ZR1 به سیستم آیرودینامیکی پیشرفته‌ای مجهز است که شامل بسته‌ای از مواد کامپوزیتی کربنی می‌شود. این بسته در سرعت‌های بالا، نیروی رو به پایین (داون‌فورس) بیش از ۵۴۴ کیلوگرمی تولید می‌کند. ترکیب سیستم آیرودینامیکی مذکور با لاستیک‌های میشلن Pilot Sport 4S و شاسی طراحی‌شده برای حداکثر پایداری، ZR1 را به خودرویی تبدیل می‌کند که برای سرعت، هندلینگ و کنترل‌پذیری بالا ساخته شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات