نیسان مورانو ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ پناهگاه جاده‌ای!

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
نمای سه چهارم جلو نیسان مورانو ۲۰۲۵
نیسان مورانو ۲۰۲۵ را معرفی کرد؛ خودرویی که از تمامی جهت‌ها به‌روزرسانی‌های اساسی را تجربه کرده است.
تبلیغات

نیسان نسخه‌ی جدید مورانو رونمایی کرد. نیسان مورانو ۲۰۲۵ را «پناهگاه جاده‌ای» می‌نامد. مورانو جدید ماساژور صندلی جلو را به‌صورت آپشن اختیاری به‌همراه دارد و در همه‌ی مدل‌ها شاهد کابین دیجیتالی جدید با دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی هستیم.

رینگ‌های ۲۱ اینچی را در تیپ Platnum مورانو می‌توان سفارش داد و این خودرو به‌صورت استاندارد با مجموعه کمک‌رانندگی Safety Shield 360 عرضه می‌شود. نیسان مورانو ۲۰۲۵ را به‌صورت کامل و از عقب تا جلو بازطراحی کرده و نهایتاً در این خودرو گیربکس نه‌چندان دلچسب CVT کنار گذاشته شده است.

نیسان مورانو ۲۰۲۵ درمقایسه‌با نسل پیشین‌ خود خودرو بزرگ‌تری است. این خودرو ۶۶ میلی‌متر عریض‌تر شده و ۵۰ میلی‌متر ارتفاع بیشتری دارد. از سایر جهات مورانو جدید اندازه‌ی تقریباً برابر با نسخه‌ی پیشین دارد و فاصله‌ی محوری آن دقیقاً مشابه با مدل پیشین و برابر با ۲,۸۲۴ میلی‌متر است. وجود فاصله‌ی محوری برابر بدین‌معنی‌ است که ابعاد و فضای داخلی خودرو تقریباً دست‌نخورده باقی مانده و فضای پا بیشتری برای سرنشینان متصور نیستیم.

نمای جلو نیسان مورانو ۲۰۲۵
Nissan
نیسان مورانو ۲۰۲۵
نمای جلو نیسان مورانو ۲۰۲۵

جذابیت مورانو هیچ‌گاه به فضایی که برای سرنشینان فراهم می‌کند، مربوط نبوده است. از زمان عرضه‌ی اولین نسخه‌ی مورانو در سال ۲۰۰۳، کراس‌اوور نیسان سبک طراحی متمایزی داشته و این موضوع درباره مورانو ۲۰۲۵ نیز صدق می‌کند.

نیسان از الگوی چراغ‌های تقسیم‌شده در قسمت جلو پیروی کرده و چراغ‌های نواری تعبیه‌شده در جلوپنجره موازی با چراغ‌های بالاتر زاویه گرفته‌اند. نمی‌توان گفت که طراحی مورانو ۲۰۲۵ کاملاً شبیه نیسان کیکس است؛ اما نیسان الگو V-Motion را با جلوپنجره‌ی بزرگ و چراغ‌های LED که شباهت زیادی به لبخندی بسیار بزرگ دارد، تلفیق کرده است.

در قسمت کناری، آینه‌های بغل از ستون A به درها منتقل شده‌اند. برخلاف نسل سوم مورانو که در آن شاهد گل‌گیر جلو با طراحی تهاجمی بودیم، نسل جدید این خودرو انحنای بسیار ملایمی روی گل‌گیر جلو پیاده کرده است. خم‌شدن ستون D موضوعی است که از نسل اول مورانو وجود دارد؛ اما حالا نیسان با امتداد نوار کرومی از این ستون تا جلو خودرو، سعی کرده است تا هرچه‌ بیشتر طراحی مورانو ۲۰۲۵ زیبا کند.

نمای جلو نیسان مورانو ۲۰۲۵
نمای پشت نیسان مورانو ۲۰۲۵

طراحی عقب مورانو ۲۰۲۵ مطابق ترند این روزها میزبان چراغ یکپارچه سرتاسری با ضخامت کم است. نوشته مورانو با اندازه‌ای بزرگ روی صندوق عقب خودنمایی می‌کند و محل نصب پلاک به سپر عقب منتقل شده است. نیسان ادعا می‌کند که تغییرات ایجاد‌شده در مورانو جدید سبکی «ممتاز و لوکس» به این کراس‌اوور اندازه‌متوسط می‌دهد.

در داخل خودرو، شاهد جراحی عمیق‌تر نیسان هستیم. همان‌طور‌که گفته شد، استفاده از دو مانیتور سبک جدید طراحی فضای داخلی نیسان مورانو را تشکیل می‌دهد و تقریباً تمامی دکمه‌های فیزیکی حالا جای خود را به گزینه‌های لمسی داده‌اند. برخی از فناوری‌های به‌کاررفته در مورانو ۲۰۲۵ شامل سیستم ProPilot Assist 1.1 و Invisible Hood View و دوربین 3D Intelligent Around View با کمک گوگل در این خودرو تعبیه شده است.

نمای داخلی نیسان مورانو ۲۰۲۵
Nissan
نمای داخلی نیسان مورانو ۲۰۲۵
نمای داخلی نیسان مورانو ۲۰۲۵

نمایشگر پشت آمپر مورانو ۲۰۲۵ در چند تم قابل‌تنظیم است و آپشن هدآپ‌ دیسپلی رنگی در برخی تیپ‌های این خودرو قابلیت سفارش دارد. به‌صورت استاندارد اپل‌ کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و سیستم نویز کنسلینگ فعال در این خودرو وجود دارد. بااین‌حال، خریداران مورانو جدید برای داشتن سیستم صوتی حرفه‌ای Bose با ۱۰ بلندگو باید هزینه‌ی اضافی پرداخت کنند.

طراحی تنها بخشی از مورانو ۲۰۲۵ نیست که متحول شده است. این خودرو پیشرانه‌ی قدیمی V6 و گیربکس CVT را کنار گذشته و حالا پیشرانه‌ی جدید ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر دارد که با فناوری تراکم متغیر تجهیز شده است. این پیشرانه با گیربکس ۹ دنده‌ی خودکار همکاری می‌کند.

نمای جلو نیسان مورانو ۲۰۲۵
نمای پشت نیسان مورانو ۲۰۲۵

پیشرانه‌ی جدید مورانو ۲۰۲۵ توان تولید ۲۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه‌ درمقایسه‌با نمونه قبلی ۱۹ اسب‌بخار ضعیف‌تر شده است؛ اما ۲۷ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد. مورانو ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد نیرو را تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند؛ اما با پرداخت هزینه‌ی اضافی، امکان سفارش نسخه‌ی چهارچرخ محرک نیز وجود دارد.

قیمت مورانو ۲۰۲۵ نزدیک به تاریخ عرضه‌ی آن اعلام خواهد شد که اوایل سال ۲۰۲۵ تعیین شده است. انتظار داریم نسخه‌ی پایه MSRP قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار و تیپ Platinum AWD بیش از ۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات