خودرو لغوشده اپل قرار بود با همکاری شرکت چینی BYD ساخته شود؛ گزارش بلومبرگ

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
نمایی مفهومی از خودرو خودران اپل
ظاهراً اپل قرار بود خودرو اختصاصی‌اش را با همکاری شرکت چینی BYD تولید کند.
تبلیغات

بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌نویسد که اپل برای تأمین باتری پروژه‌ی Apple Car قصد داشت با BYD همکاری کند. پروژه‌ی اپل کار به‌ثمر ننشست و اوایل سال ۲۰۲۴ لغو شد.

آن‌طور که بلومبرگ می‌نویسد، اپل با خودروساز چینی بی‌وای‌دی همکاری نزدیکی داشته است. گفته می‌شود این دو شرکت در حدود سال ۲۰۱۷ به توافقی برای ساخت باتری‌ مجهزبه سلول‌های فسفات آهن لیتیوم (LFP) دست یافتند. فناوری مذکور به‌طور چشمگیری دامنه‌ی حرکتی خودرو را افزایش می‌داد و در مقایسه با باتری‌های معمولی، ایمن‌تر تلقی می‌شد.

ظاهرا فناوری باتری خودرو اپل قرار بود در انحصار همان خودرو باقی بماند. اپل مهندسانی را انتخاب کرده بود که در زمینه‌ی باتری‌پک‌های پیشرفته و مدیریت حرارت تخصص داشتند از سوی دیگر بی‌وای‌دی دانش ساخت و پیشرفت‌ در استفاده از باتری‌های LFP را ارائه می‌داد.

گفته می‌شود هنگامی که اپل در جست‌وجوی شریک برای همکاری در پروژه‌ی خودرو خود بود، بی‌وای‌دی با ارائه‌ی نسخه‌ی اولیه از باتری‌های Blade به اپل نزدیک شد. مدیران اپل ظاهراً از ایمنی و ظرفیت این باتری شگفت‌زده شدند و در نهایت تصمیم گرفتند با شرکت چینی همکاری کنند. باتری بلید اکنون یکی از شاخص‌ترین فناوری‌های خودروهای جدید بی‌وای‌دی محسوب می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات